A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata

Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba.

A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt.

A vonat ezután Lengyelországon és Németországon át folytatta útját, míg végül 2017. november 22-én megérkezett a franciaországi Dourges-i pályaudvarra. A vámkezelést követően a szállítmányt közvetlenül a PSA leányvállalata, a Française de Mécanique észak-franciaországi Douvrin-i telephelyére vitték. A negyven lábas konténereket szállító vonat naponta átlagosan hatszáz kilométert tett meg a hét országon átívelő úton, mígnem végül kevesebb, mint három hét alatt célba ért.

A projekt menedzselése és koordinálása során a GEFCO együttműködött a különböző országok vasúttársaságaival, valamint a GEFCO Forwarding shanghaji, moszkvai és párizsi csapataival. Az első, kizárólag konténereket szállító tehervonat része a Kínai Kormány által bevezetett „Egy övezet, egy út” kezdeményezésnek, melynek célja, hogy az új Selyemúton keresztül összekösse Kínát Európával.

A szállítmánnyal új, Franciaországba vezető útvonal jött létre a Selyemúton, ami jelentősen javítja az ország pozícióját, közelebb hozza a fuvarozókat és a megrendelőket, hiszen ezidáig az új úton szállított áruk végállomása legtöbbször Németország és Lengyelország volt. Mivel Kína jelentős befektetésekkel fejleszti az Ázsia és Európa közti vasúti áruszállítási infrastruktúrát, a GEFCO is folytatja vasúti szolgáltatásainak fejlesztését, hogy rugalmas megoldásokkal elégíthesse ki ügyfelei egyre növekvő igényeit.

A vasúti áruszállítás kiegészíti a légi és vízi szállítmányozási lehetőségeket, hiszen gazdasági és környezetvédelmi szempontból egyaránt előnyös alternatívát kínál az időkritikus termékek – mint például a Kínából érkező autóalkatrészek és elektronikai termékek – szállítására, a visszaúton pedig lehetőséget teremt a fogyasztási cikkek, hűtött áruk és különböző alkatrészek Kínába történő szállítására. A szállítmányozás ideje a felére csökken a vízi áruszállításhoz viszonyítva. A vasúti szállítmányozás jóval olcsóbb és környezetkímélőbb, mint a légi fuvarozás. A GEFCO havonta átlagosan 300 TEU-nyi** áru vasúti szállítását bonyolítja le, mindkét irányba.

„A logisztikában több mint 65 éves tapasztalattal rendelkező GEFCO négy éve foglalkozik vasúton történő szállítmányozással Ázsia és Európa között. A Csoport régóta támogatja a két kontinens közti kereskedelem és a vasúti áruszállítás fejlődését, folyamatosan új, költséghatékony, rugalmas, megbízható és biztonságos megoldásokat keres, hogy kielégíthesse ügyfelei igényeit, és elősegíthesse üzleti fejlődésüket.” – mondta Anthony Gunn, a GEFCO Freight Forwarding Ügyvezető Alelnöke.

** TEU (Twenty-foot Equivalent Unit – Húsz lábbal egyenértékű egység): a teherbefogadó-képesség mértékegysége, a 20 láb (6,1 m) hosszú, intermodális konténer kapacitásával egyezik meg.

Related posts

Leave a Comment