Folytatódik az 1-es futópálya felújítása a Liszt Ferenc-repülőtéren

Folytatja a rövidebb és régebben épült 1-es futópálya felújítását a Budapest Airport, emiatt március 12. és június 30. között a Liszt Ferenc-repülőtér egy futópályával üzemel.

A Budapest Airport közleménye szerint tavaly a földetérési zóna kilencszáz méteres szakaszának burkolatcseréjével elkezdődött az 1-es futópálya felújítása, a program második ütemeként most a következő ezernégyszáz méteres szakasz felújítása következik. Az érintett pályaszakaszt több mint harminc éve építették.

Az 1,6 milliárd forintba kerülő felújításon 350 ember, valamint 250 jármű és munkagép dolgozik majd.

A kivitelezők a burkolat cseréje mellett korszerűsítik a fénytechnikai rendszert is, ennek keretében százhatvan lámpatestet és kilencven fénytechnikai aknát cserélnek ki és építenek át a legújabb európai szabványok szerint. Emellett a futópálya lámpasorát ellátó elsődleges áramkör összesen háromszáz kilométernyi kábeleit is kicserélik.

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya is megkapja a legmodernebb műszeres leszállító berendezést (ILS), amely a korábbi műszerekhez képest pontosabban működik és segít a pilótáknak a pálya megközelítésében, illetve a biztonságos landolásban.

A felújítás része a BUD 2020 fejlesztési tervnek, amelynek keretében a Budapest Airport ötvenmilliárd forintot fordít saját forrásból a repülőtéri infrastruktúra fejlesztésére. Ennek keretében épül a 2B terminál új utasmólója, amely az év közepére készül el. Az ötéves program részeként már átadtak két logisztikai bázist, elkészült a repülőtéri szálloda, és még ebben az évben megkezdik az új légiáru-kezelő központ, a CargoCity építését is.

Related posts

Leave a Comment