Szabotázs vagy kabotázs: még nem döntött az Európai Parlament

Szavazásra fogják bocsátani az uniós kiküldetési irányelvhez kapcsolódó, a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot júliusban az Európai Parlamentben, miután a képviselők elutasították a közlekedési szakbizottság álláspontjának automatikus jóváhagyását a testület plenáris ülésén.

Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, s ez alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást az uniós kiküldetési irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem.

Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor az lett volna az Európai Parlament hivatalos álláspontja az Európai Bizottsággal és a tagországok kormányait tömörítő tanáccsal folytatott tárgyalásokon, a képviselők többsége azonban ez ellen szavazott.

A júliusi plenáris ülésen napirendre tűzik, majd szavazásra bocsátják a kérdést. Egyelőre még a tanács sem fogadta el az ügyben a közös álláspontját, így nem tudni, hogy mikor kezdődhetnek majd meg az intézményközi egyeztetések.

A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A szembenálló országok szociális dömpinggel, illetve protekcionizmussal vádolják egymást. A kiküldött munkavállalókra elvileg azonos szabályok vonatkoznának a munkabér és a munkafeltételek terén, mint a helyiekre, ami a bírálók szerint számos újonnan csatlakozó országot hátrányosan érintene.

Related posts

Leave a Comment