Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom

Jelentősen csökkent Hódmezővásárhelyen az átmenő forgalom a 47-es főút új elkerülő szakaszának köszönhetően – közölte Márki-Zay Péter polgármester az alföldi városban.

A politikus a beruházás projektzáróján elmondta, az elkerülőút átadását követően a város érintett útjain a személygépkocsik száma ötven, a teherautóké hetvenöt százalékkal mérséklődött. Hozzátette: a hódmezővásárhelyiek életminősége jelentősen javult, csökkent a környezetterhelés és az autósok úton töltött ideje.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A műszakilag legbonyolultabb feladat a hódmezővásárhelyi elkerülőút építése volt.

2016 novemberében kezdte el a 12,7 kilométeres kétszer egysávos út kivitelezését a Colas cégcsoport és a Délút Kft. alkotta konzorcium. A beruházás nettó költsége 27,94 milliárd forint volt, amelyet uniós és magyar költségvetési forrás fedezett – tudatta a szakember.

Az utat március 22-én átadták a forgalomnak, a kiegészítő munkák pedig májusra fejeződtek be, a többi közt 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült. Az elkerülőút kétszer kétsávossá fejleszthető, úgy, hogy a meglévő pályaszerkezethez nem kell hozzányúlni – mondta Nagy.

A fejlesztés napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesíti Hódmezővásárhelyt, javult a levegő minősége, csökkent a zajterhelés. A 47-es főút Békéscsaba és Szeged között mintegy 90 kilométeren – Székkutas és Csorvás kivételével – a települések központját elkerülve halad.

Related posts

Leave a Comment