Drágul a vasúti árufuvarozás jövőre

Átlagosan hat-tíz százalékos díjemelésre készül­nek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek – írta a Világgazdaság.

A lapnak a fuvarozók elmondták, hogy többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villa­mos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várható­an 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig húsz százalé­kot jelzett.

Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel an­nak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig köz­lekedni. Az RCH-nál például húst-harminc százalékkal nőtt a fuvarozási idő, egy átlagos tehervonat menetide­je pedig másfélszer olyan hosszú, mint amennyit a menetrendje indo­kolna. Októberig a társaság vonatai a tervezettnél 444 ezer kilométer­rel hosszabb utat tettek meg, áru­tonnában kifejezett teljesítményük pedig négy százalékkal esett.

A GYSEV Cargo számára pályasza­kasztól és infrastruktúrától függően három-tíz százalékkal nő 2019-ben a pá­lyahasználati díj, a vontatási költség pe­dig öt-hat százalékkal. A társaságok egyéb költségei is nőnek. A GYSEV Cargo legalábböt-hat százalékkal nö­vekvő személyzeti jellegű ráfordí­tással számol, és azzal, hogy jelentő­sen emelkednek az alvállalkozóinak fizetendő díjak is – írta a lap.

Related posts

Leave a Comment