Drágul a vasúti árufuvarozás jövőre

Átlagosan hat-tíz százalékos díjemelésre készül­nek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek – írta a Világgazdaság. A lapnak a fuvarozók elmondták, hogy többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villa­mos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várható­an 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig húsz százalé­kot jelzett. Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel an­nak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig köz­lekedni.…

Read More

Waberer’s Q3: szokatlanul kedvezőtlen hatások

A Waberer’s International Nyrt. ismertette a 2018. szeptember 30-án zárult három hónap pénzügyi eredményeit. Lajkó Ferenc (képünkön), a társaság vezérigazgatója elmondta: „2018 harmadik negyedévében a piaci dinamikák szokatlanul kedvezőtlen hatással voltak pénzügyeinkre. A korábbi negyedévekhez hasonlóan, az előző év hasonló időszakához viszonyítva mindkét kulcsfontosságú szegmensünkben kétszámjegyű növekedés jelentkezett az üzemanyagárakban, és ez a feszes munkaerőpiaci helyzettel együtt nyomást gyakorolt a marzsokra. Ebben a környezetben stratégiánk a szűkülő marzsok áremeléssel történő kompenzálására irányult, ezt azonban nyáron, a bőséges kapacitás időszakában kedvezőtlen volumenhatás kísérte. Úgy látjuk, hogy az árufuvarozás piaca még nem árazta…

Read More

Logisztikai szövetség: átfogó dunai fejlesztési koncepcióra van szükség

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség. Az MLSZKSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát. Felidézik, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne. Míg a vízi…

Read More

Innovációs együttműködésekről tárgyalt a Waberer’s az Egyesült Államokban

A Waberer’s vezetői a Teslánál, az Amazonnál és a Paccarnál folytattak tárgyalásokat múlt héten, amikor a Varga Mihály pénzügyminisztert kísérő üzleti delegációval az Egyesült Államokba utaztak. A logisztikai cég szerdai közleménye szerint a Tesla fremonti központjában elektromos kamionok bevezetéséről tárgyaltak. A Waberer’s vezetői Európából elsőként próbálták ki az elektromos járműveket gyártó amerikai vállalat kamionját. A vezető innovációs vállalatokkal folytatott megbeszélések részeként a Paccar cégcsoporttal a fejlesztés alatt álló elektromos és önvezető járművekről tárgyalt. A vállalat a Daf tehergépkocsik beszállítójaként a Waberer’s fontos partnere – tették hozzá. Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó…

Read More

Jó évet zárt a WebEye

A járműkövető rendszerek fejlesztésével és menedzselésével foglalkozó WebEye Hungary 2017-es árbevétele a vártnál nagyobb mértékben, 2,01 milliárd forintról 2,2 milliárd forintra nőtt. A teljes nemzetközi cégcsoport az előző évi 4,086 milliárd után, 4,4 milliárd forint bevételt realizált a 2018. április 30-ával záródó pénzügyi évben. A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központú WebEye hazai leányvállalatának nettó árbevétele 30 millió forinttal meghaladta az előre kitűzött, 158 millió forintos növekedési célt. A 14 európai országban szolgáltató nemzetközi cégcsoport, a WebEye Telematics konszolidált árbevétele pedig az előző pénzügyi évhez képes 310 millió forinttal magasabb,…

Read More

Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA közúti szolgáltató

Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA német közúti szolgáltató, az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíj-fizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, és használatával jelentősen csökkenthető a nemzetközi közúti fuvarozók adminisztrációs terhe és költsége – közölte az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég. A közleményben Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a járműbe szerelhető UTA One fedélzeti egység több országot érintő fuvarnál egy számlán vezeti az útdíj-elszámolást az eddigi országonkénti kimutatással szemben. A közlemény szerint az UTA új rendszere jelenleg Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban…

Read More

Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA közúti szolgáltató

Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA német közúti szolgáltató, az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíj-fizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, és használatával jelentősen csökkenthető a nemzetközi közúti fuvarozók adminisztrációs terhe és költsége – közölte az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég. A közleményben Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a járműbe szerelhető UTA One fedélzeti egység több országot érintő fuvarnál egy számlán vezeti az útdíj-elszámolást az eddigi országonkénti kimutatással szemben. A közlemény szerint az UTA új rendszere jelenleg Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban…

Read More

Dávid: a vasútnak versenyképes alternatívát kell nyújtania

A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására – mondta Dávid Ilona, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a HUNGRAIL Vasútakadémia tavaszi konferenciájának megnyitóján. Hozzátette: a célok elérése érdekében növelni kell a vasúti forgalom részarányát, valamint a jelenleg 3500 kilométeres villamosított szakasz hosszát. Dávid közölte, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesületben tömörített vasúti szektorban érdekelt vállalatok több pontban foglalták össze a fejlesztendő területeket. Az egyesület…

Read More

Mol — MKFE: tíz év együttműködés csiszolta a stratégiai megállapodást

A magyar közúti fuvarozók versenyképességének további erősítésére stratégiai megállapodást kötött a Mol Magyarország és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A dokumentumot Wáberer György, az MKFE elnöke, miniszterelnöki megbízott és Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója írta alá. A stratégiai megállapodás alapján a kártyás üzemanyag értékesítés területén megvalósított együttműködés mellett a felek közösen lépnek fel az európai szintű sofőrképzés támogatása, a biztonságos vezetés feltételeinek javítása, a katasztrófavédelmi helyzetekben történő koordináció, a fenntarthatósági stratégia közös alapjainak megfogalmazása területén. Wáberer az aláírást megelőzően hangsúlyozta, hogy tíz éve tartó eredményes együttműködést emelnek stratégiai…

Read More

Az EB mobilitási csomagjának szakmai kérdését vitatták meg az EP konferenciáján

Az Európai Bizottság november elején bemutatott mobilitási csomagjának hatásait tekintették át a közuti fuvarozók szempontjából az Európai Parlamentben csütörtökön azon a konferencián, amelyet Deli Andor magyar, Wim Van De Camp holland és Elzbieta Lukacijewska lengyel néppárti EP-képviselők szerveztek. A Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) kétnapos ülésén Deli Andor európai parlamenti képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési szektoron belül egyértelmű szabályokra, a bürokrácia és az adminisztratív terhek csökkentésére és az egységes belső piac megőrzésére van szükség, miközben küzdeni kell az illegális tevékenységet folytató cégek és visszaélések ellen. A…

Read More