Waberer’s: profitálhatnak a közúti fuvarozók a Shell LNG kúthálózatának terjeszkedéséből

A Shell a napokban nyitotta meg első belgiumi LNG (Liquefied Natural Gas – cseppfolyósított földgáz) töltőállomását Herstalban. Ez a Shell nyolcadik LNG töltőállomása Európában, amely három határátkelőhöz is közel található és az egyik kulcsfontosságú fuvarozási útvonalon biztosít üzemanyag ellátást. A Shellnél más lehetséges helyszíneket is számításba vesznek, amelyekkel rövid időn belül bővíteni lehet az európai LNG hálózatot, biztosítva az LNG ellátást a fuvarozó partnereknek. A Waberer’s szerint az LNG hálózat bővülése lendületet adhat a cseppfolyós gázzal működő kamionok elterjedésének, amellyel jelentősen csökkenthető a közúti fuvarozásból származó károsanyag-kibocsátás és zajterhelés. A…

Read More

Meghaladja a 2000 milliárd forintot a magyarországi szállítmányozás forgalma

Az áruszállítás mintegy 6,5 százalékkal járul hozzá a magyarországi bruttó nemzeti össztermék előállításához, az előzetes adatok szerint a szektor forgalma tavaly meghaladta a 2000 milliárd forintot – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Mosóczi László (képükön a kinevezésekor) a II. Mobil Járműipari és Logisztikai Szakkiállítás, Konferencia második napján tartott logisztikai és közlekedésfejlesztési konferencián beszélt arról, hogy a Világbank által vizsgált 160 ország közül a logisztika és a szállítmányozás terén Magyarország a 31. helyen szerepelt a legutóbbi, 2016-os rangsorban. A térségben ezzel az élen áll Magyarország, a szomszédos államok…

Read More

Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése

A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…

Read More

Dávid: a térség érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése

A térség stratégiai érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése, a vasút versenyképességének fokozása, az észak-déli kapcsolat erősítése – mondta Dávid Ilona (képünkön), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A térség 15 országából érkezett vállalatvezetők a szerdán kezdődött kétnapos budapesti tanácskozáson a vasúti áruszállítás helyzetét, a versenyképesség növelésének lehetőségeit, a vasúti munkaerőpiacot, a digitalizációs megoldásokat tekintik át szekció üléseken. Dávid a megnyitón jelezte, hogy a visegrádi együttműködés (V4 – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) keretén belül dolgoznak a négy ország meghatározó vasútvállalatainak konzultációs lehetőséget adó vasúti kerekasztal létrehozásán.…

Read More

A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata

Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba. A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt. A…

Read More

Elindultak az első exportvonatok Budapestről Kínába

Elindult az első két exportvonat Kínába, a szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át visz árut a távol-keleti államba, a másik vonat konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállítják tovább. A vonatok indítása alkalmából Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára fölhívta a figyelmet Magyarország tranzitszerepére, ennek előnyeit – mint fogalmazott – a közlekedési hálózat és a logisztikai infrastruktúra fejlesztésével lehet kiaknázni. A kedvező földrajzi fekvés az Európa és a Távol-kelet közötti hatalmas áruforgalom szempontjából is előnyös adottság – tette hozzá. Mosóczi kiemelte, hogy az áruk…

Read More

A Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére számítanak a szakértők

A Magyarországról Kínába irányuló szárazföldi áruforgalom növekedésére és a Magyarországra érkező kínai import bővülésére számítanak a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalatai és a CECZ csoport szakértői, akik egy keddi szakmai eseményen fejtették ki véleményüket. A rendezvényen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat jövő hétfőn először indít Magyarországról Kínába áruszállító vonatokat: a XiangOuExpress – Budapest-Changsha szerelvény Ukrajnán, Oroszországon és Mongólián át jut el a távol-keleti országba, a Budapest-Pireusz konténeres exportvonat pedig a görög tengeri kikötőhöz indul. A szerelvények indítását a Budapesten vasárnap összeülő kínai-közép-európai csúcstalálkozóhoz…

Read More

A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat

A jövő mobilitási fejlesztéseit bemutató Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény egyik legnagyobb sztárja a 40 tonnás Vision X okoskamion volt – méretét tekintve legalábbis mindenképpen. A Bosch a szemrevaló, áramvonalas monstrummal a haszongépjárművek és a közúti áruszállítás jövőjének alapjait fekteti le, ami három technológiai pilléren nyugszik. Ezek pedig: a hálózatba kapcsoltság, az elektromobilitás és az önvezető, autonóm technológia. A jövőben a különféle vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás kombinációja biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi majd a teherautókat – csaknem annyira, mintha sínen közlekednének. Sőt, a vezetés bizonyos elemeit maga a teherautó veszi…

Read More

A közúti árufuvarozás jövője lehet a platooning

A European Platooning Challenge-et 2016-ban a holland EU elnökség idején hirdették meg az okos kamionkonvojok közutakon történő megjelenésének népszerűsítésére. A Volvo Trucks azon hat európai gyártó egyike, amely válaszolt erre a felhívásra és sikeresen kifejlesztette saját megoldását, melyet ma Magyarországon is bemutat. Az európai felhívásra megalkotott járműtechnológiát a Volvo Trucks, mint a jövő egyik lehetséges, a közúti áruszállítás mai kihívásaira adott válaszaként mutatja be. A svéd gyártó fontosnak tartja, hogy a fejlesztéseit felhasználóival közösen tesztelje, és hogy, ezáltal csak a legmegfelelőbb megoldások fejlesztését építse be a majdan piacra kerülő termékeibe.…

Read More

Milliárdokat takaríthatnának meg a fuvarozók

Már, ha itthon is teret nyernének az alacsony gördülési ellenállású abroncsok a fuvarozásban… Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával. A Bridgestone adatai szerint a csökkentett gördülési ellenállású teherabroncsok révén ugyanis mintegy 2,5-3 százalékkal csökkenthető egy évente átlagosan 150 ezer kilométert futó kamion üzemanyag fogyasztása. Ez egy járműre vetítve évente több mint 400 ezer forint üzemanyagköltség-megtakarítást eredményez, vagyis egy tíz kamionból álló flottát üzemeltető vállalkozás tízből egy sofőr éves bérét kigazdálkodhatja a könnyebben…

Read More