Egyelőre nem csökkent létszámot a Continental makói gyára

Continental

Egyelőre nem csökkent létszámot a Continental makói autóipari tömlővezetékeket gyártó üzeme, 2022 második feléig nem várható átszervezés – közölte a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Azt írták, hogy október óta a makói gyárban megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így a gyár mintegy 1500 fővel dolgozhat tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. A tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről. „A következő hónapok piaci környezete és a vevői megrendelések határozzák meg, hogy 2022 második felében szükséges lesz-e a makói…

Részletek>

Első félév: hasítanak a gumiabroncsgyártók Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest – közölte a Continental Hungaria Kft. Kiemelték, a nyári abroncsok forgalma 7 százalékkal, a téli abroncsoké 30 százalékkal, míg a négyévszakos abroncsok forgalma 72 százalékkal nőtt. Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria délkelet-európai régióért felelős értékesítési igazgatója kiemelte, bár a járvány miatt csökkent a mobilitás mértéke, az azonban jól látszik, hogy a közlekedők tartósan nem spórolnak a biztonságon. A közlemény szerint a nyári abroncsok…

Részletek>

A Continental 4,2 milliárd forintból bővíti kutatás-fejlesztési központjait

Lóránd Balázs, Continental

Bővíti kutatás-fejlesztési központjainak kapacitását a Continental Automotive Hungary Kft.; a 4,2 milliárd forintos beruházáshoz a kormány egymilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít. A német tulajdonú Continental a világ valamennyi nagy autóipari gyártója számára magas minőségben állít elő a menetbiztonsági rendszerekhez kapcsolódó szenzorokat. A vállalat mostani új, high-tech beruházása a mesterséges intelligencia és a szoftverfejlesztéséhez kapcsolódik, amelyben új szenzorok és a hozzájuk kapcsolódó funkciók kifejlesztése zajlik. Mindez annak érdekében történik, hogy a kifejezetten magasan automatizált vezetés alapjai minél előbb létrejöhessenek, és ebben a magyar mérnököknek minél nagyobb szerepük lehessen –…

Részletek>

Szűrszabó Levente irányítja a Continental makói üzemét

Szűrszabó Levente, Continental

Szűrszabó Levente irányítja május 1-jétől a Continental makói, autóipari tömlővezetékeket gyártó üzemét. A közlemény szerint a mérnök és közgazdász végzettségű Szűrszabó húsz évet meghaladó autóipari és több mint tízéves felsővezetői gyakorlattal rendelkezik. Az új gyárigazgató közvetlenül Jürgen Ruhnaunak, a hűtő-fűtő csövek üzleti egység európai régiójának operációs vezetője felé tartozik beszámolási kötelezettséggel. A Continental erős vállalati kultúráját, a makói munkatársak összetartását és a fejlődési lehetőségek kiaknázását egyaránt fontosnak tartó új gyárigazgató úgy fogalmazott, a technológiai átállás és a fenntartható működési modell sikeres megteremtésének eredményeként meghatározó szereplőként vezethetik át az új autóipari…

Részletek>

Sztrájkolnak a Continental makói telephelyén

szakszervezet

Az új kollektív szerződésről folyó tárgyalások eredménytelensége miatt nyolcórás sztrájkot tartanak a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában szombat reggel 6 órától. Hajdú Roland, a Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) titkára azt közölte, hogy a munkáltató tavaly nyáron mondta föl a 23 éves kollektív szerződést, mert elavultnak tartotta azt. Az új megállapodásról – kisebb megszakításokkal – decemberig folytak a tárgyalások, de nem tudtak egyezségre jutni, ezért szerdán végső eszközként kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak. A munkabeszüntetés utáni újabb egyeztetésen ugyan közeledett a szakszervezet és a munkáltató álláspontja, de nem sikerült megállapodni.…

Részletek>

Be fog gyűrűzni: az autóipar már nem húzóágazat Németországban

német rendszám

A koronavírus-világjárvány és a szerkezetváltás nehézségei miatt már nem húzóágazat az autógyártás a német gazdaságban – állapította meg egy elemzés. Az egyik legtekintélyesebb német gazdaságkutató intézet, a kölni Institut der Deutschen Wirtschaft (IW) elemzése szerint a 2008-2018-as időszak a német autóipar „aranykora” volt. Az autógyártó társaságok mindig egyre újabb értékesítési rekordot állítottak fel, főleg a kínai piac lendületes fejlődése révén, amelyet a német gyártók és beszállítók sokkal jobban ki tudtak használni, mint európai versenytársaik. A legjobb évben, 2017-ben az ágazat termékei iránti külföldi keresletnek volt tulajdonítható a teljes német gazdaságban…

Részletek>

Elindult a RegioJet közvetlen vasúti járata a Prága-Brünn-Bécs-Budapest között

Radim Jancura, cseh befektető

A RegioJet pénteken reggel elindította közvetlen vasúti járatait a Prága-Brünn-Bécs-Budapest útirányon, a járatokra már elővételben több ezer jegyet értékesítettek – közölte a cseh magántulajdonú vasúttársaság. A vasúti járatok Budapest és Prága között naponta kétszer közlekednek mindkét irányba. A Prága-Budapest útvonalon a jegyek már 16 eurótól, Brünn-Budapest, valamint Bécs és Budapest között pedig már kilenc eurótól elérhetőek. Az egyes kocsiosztályoknál feltüntetett árak fixek. A járatokon négy kocsiosztályon – low-cost, standard, relax és business – lehet utazni. A járatot magántársaságok üzemeltetik, a RegioJet megbízásából Ausztriában a WestBahn, Magyarországon pedig a Continental Railway…

Részletek>

Continental: elbocsátások nyíregyházán

Makóra telepíti nyíregyházi gyárának egyik üzletágát, emiatt az év végéig 127 nyírségi dolgozóját bocsátja el a Continental – közölte a járműalkatrész-beszállító és technológiai német konszern magyarországi vállalati kommunikációs vezetője. A közlemény szerint a németországi Contitech Mobile Fluid Systems (MFS) üzletág menedzsmentje által meghozott döntéssel kifuttatják a hűtő-fűtő rendszerek gyártását Nyíregyházán, az üzletághoz kapcsolódó termelést pedig a hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói gyárba helyezik át. Az MFS-tevékenység várhatóan szeptember végére fog megszűnni a nyíregyházi telephelyen, emiatt legkésőbb 2020 végéig 127 munkavállaló szerződését kell felbontani, ebből a létszámból 109 dolgozót munkaviszony…

Részletek>

Szünetelteti a termelést makói és váci gyárában a Continental

A vevők szállítási igényeihez igazodva átmenetileg szünetelteti a termelést hétfőtől makói és váci gyárában a Continental – közölte a cégcsoport magyarországi vállalati kommunikációs vezetője. A közlemény szerint a vállalat folyamatosan figyelemmel kíséri a koronavírus terjedését, és meghozza a szükséges intézkedéseket a munkavállalói egészségének védelme és a fenntartható üzleti tevékenysége érdekében. A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelye a csoport legnagyobb és legmeghatározóbb tagjának számít. Vácott hűtő-fűtő csövek és üzemanyagtömlők gyártása és szerelése mellett, műanyag…

Részletek>

Veszteséges évet zárt a Continental

Az előző évinél kissé magasabb forgalom, de csökkenő eredményesség mellett egyszeri tételek miatt veszteségbe fordult 2019-ben a Continental AG gumiabroncsgyártó és járműipari alkatrész beszállító vállalat mérlege a cég honlapján csütörtökön közzétett éves jelentés szerint. A Continental 2019-ben az autóipari világpiaci forgalom hat százalékos csökkenése mellett az előző évivel közel megegyező, 44,47 milliárd euró értékesítési árbevételt és 10,58 milliárd euró működési eredményt ért el. 2018-ban 44,40 milliárd euró volt a Continental értékesítési árbevétele és 11,10 milliárd euró a működési eredménye. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény 4,97 milliárd euróra…

Részletek>