Több mint 20 százalékkal nőtt a személyautók gyártása az első fél évben Csehországban

Skoda

Csehországban az első fél évben 738 454 személygépkocsit gyártottak, 21,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a cseh autóipari szövetség. A számok már közelítenek a válság előtti utolsó év, 2019 adataihoz, de még nem érik el azokat – mutat rá a szövetség. Folyamatosan emelkedik az elektromos és hibrid meghajtású autók száma. A január – júniusi időszakban a három csehországi autógyár 66 771 darab elektromos és 24 514 darab hibrid meghajtású kocsit állított elő, ami több mint 12 százalékos növekedés. A legnagyobb cseh autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó…

Részletek>

Harminc százalékkal nőtt a CEE-12 régió ipari és logisztikai ingatlanállománya 2022-ben

autóipar

A CEE-12 régióban az összes ipari és logisztikai ingatlanállomány meghaladta a 65 millió négyzetmétert 2022 végére, amely 30 százalékkal haladja meg a 2021 végi 50 millió négyzetméteres állományt. Ebből 25 millió négyzetméter kötődik a 12 főváros, illetve azok környékének piacához. Lengyelország továbbra is őrzi vezető helyét a régióban, szektorok szerint pedig az autóipar és az élelmiszeripari cégek adják a piaci növekedés bázisát – derül ki a Colliers nemzetközi ingatlan-tanácsadó éves piaci jelentéséből. A Colliers „ExCEEding Borders” című tanulmánya az ipari és logisztikai ingatlanpiac fejlődését vizsgálta a régió 12 országában, amelyhez…

Részletek>

Erőteljesen nőtt a cseh személyautógyártás az első negyedévben

Skoda

Erőteljesen nőtt a személyautógyártás Csehországban az első negyedévben, éves összehasonlításban 31,5 százalékkal, 353 770-re emelkedett a legyártott új autók száma – közölte a cseh autóipari szövetség. A termelési eredmények ezzel megközelítették a 2019-est, a koronavírus-járvány előtti utolsó év első negyedévi szintjét. Belföldre 24 950 személyautó került, 10, 2 százalékkal több, mint 2022 azonos időszakában, a külföldi piacokra szállított autók száma 33,4 százalékkal 328 820-ra nőtt. Az elektromos, illetve hibrid autók száma meghaladta a 22 250-et. A legnagyobb csehországi autógyár, a Skoda Auto 42,4 százalékkal 231 652-re növelte az első három…

Részletek>

Csehországban több mint 18 százalékkal nőtt az új személyautók eladása

Solaris - Skoda autóbusz

Csehországban 18,6 százalékkal 95 068 darabra nőtt az új személygépkocsik eladása az idén májusig éves összehasonlításban – közölte a cseh autóipari szövetség hétfőn Prágában. A közlemény szerint minden kategóriában nőtt az eladás, az autóbuszok kivételével. A legnagyobb érdeklődés változatlanul a hazai gyártmányú Skodák iránt nyilvánul meg. A német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto az első öt hónapban 34 178 autót adott el, a második helyen a dél-koreai Hyundai áll 8504 eladott személygépkocsival, míg a harmadikon a német Volkswagen 7773 eladott autóval. A további sorrend: Toyota, Kia, Mercedes-Benz, Dacia, Ford, BMW,…

Részletek>

Csehországban 28 százalékkal nőtt az autógyártás az első négy hónapban

Skoda

Éves összehasonlításban 28,5 százalékkal 464 444-re nőtt az első négy hónapban a személyautók gyártása Csehországban – jelentette csütörtökön a cseh autóipari szövetség. Áprilisban húsz százalékos volt a termelés éves növekedése. A cseh autógyárak április végéig 56 143 elektromos autót gyártottak, ami a termelés 12 százalékát jelenti. Az éves növekedés 1,9 százalékos lett. A német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda gyárnak sikerült behoznia a chiphiány miatt kialakult lemaradását, s növekszik a kereslet az új autók iránt, ami jó hír a cseh autóipar és a gazdaság számára is. „A chiphiány azonban még nem…

Részletek>

A Lidl Magyarország 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort tavaly

Lidl

A Lidl Magyarország belföldön és külföldön összesen 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort, a forgalom öt év alatt csaknem 60 százalékkal nőtt. Az áruházlánc közleménye szerint az exportforgalom elérte a 15 millió palackot, külföldön a furmint, a királyleányka és a szürkebarát a legnépszerűbb magyar borfajta. A kínálat széleskörű, családi pincészetek és nagy borászatok termékeit egyaránt forgalmazzák, 2018-tól 2022-ig több mint 60 milliárd forint bevételhez juttatva őket. A Lidl jelenleg Európa 16 országában több mint 200 féle magyar bort árusít. Az áruházlánc csaknem egy évtizede döntött arról, hogy a magyar beszállítók…

Részletek>

Évértékelő: Lendületben a Raben Group

Raben Group

Gazdasági stabilitást nem hozott ugyan, de a több mint 90 éves Raben Group számára így is sikeres év volt 2022. Többek között az osztrák Bexity akvizíciója és ezzel a tizenötödik európai piac megnyitása, jelentős flotta- és infrastrukturális beruházások, számos új nemzetközi összeköttetés létesítése és ambiciózus fenntarthatósági projektek jelzik, hogy a cégcsoport továbbra is lendületes fejlődési pályán halad. A globális gazdaságot fenyegető kihívások az elmúlt évben sem szűntek meg, legfeljebb jellegükben változtak. A koronavírus-járványból fakadó nehézségeket nyersanyaghiány, rekordmértékű áremelkedés és megugró infláció váltotta, ami a fogyasztóktól a szolgáltatókon át az összes…

Részletek>

Kettészakad a magyar társadalom: erős évet zárt a BMW Magyarországon

BMW

A BMW Group számára erős év volt 2022 a stagnáló magyarországi újautó-piacon: 5267 új autó eladásával az értékesítés 18 százalékkal bővült. A BMW Group Magyarország vezetői kedden Budapesten sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy a német gyártóhoz tartozó márkák pozíciója nemcsak a prémium szegmensben erősödött, hanem a környezetbarát járművek kategóriájában is. Ezt a nehéz gazdasági környezetben a stabil kereskedői hálózatnak és a széles modellkínálatnak tulajdonítják. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve öt…

Részletek>

Martin Baláz a Prologis Magyarország élén

Martin Baláz, Prologis

Martin Baláz (képünkön), a Prologis Csehország és Szlovákia igazgatójának feladatköre újabb pozícióval bővül: december 1-jétől a magyarországi leányvállalat vezetői feladatait is ellátja – közölte a logisztikai ingatlanvállalat. Hozzátették, hogy emellett Baláz a Prologis senior alelnökévé lép elő. A szakember felelősségi körének kibővítése a cégnél töltött három évnyi teljesítmény elismerése. Pawel Sapek, a Prologis alelnöke és a közép-európai regionális vezetője irányította a korábbi években a társaság magyarországi leányvállalatát, ez utóbbi operatív feladatot veszi át december 1-től Baláz. A Prologis Európa második legaktívabb ipariingatlan-fejlesztője, amely 19 országban körülbelül 93 millió négyzetméternyi raktárépülettel…

Részletek>

Növelte termelését a cseh Skoda Auto

Skoda

Éves összehasonlításban növelte termelését a Skoda Auto. Az év első kilenc hónapja alatt Csehországban a Skoda 647 200 autót gyártott, 11,9 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában. Az adatok a kínai, németországi és szlovákiai leányvállaltokban gyártott autókat nem tartalmazzák. A kereskedők 645 500 autót vettek a cégtől, ami éves szinten 8,3 százalékos növekedés. Másfelől háromnegyed év alatt csak 544 500 Skoda kocsit vettek a vásárlók, ami éves szinten 22,3 százalékos csökkenés – mutat rá a német Volkswagen konszern kötelékébe tartozó cseh cég közleménye. A vállalat szerint az eladások csökkenése mögött…

Részletek>