Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát

Akár 14 milliárd euró feletti összegre is rúghat az autógyárakat sújtó uniós bírság, ha nem teljesítik a teljes modellpalettára 2021-től érvényes átlagos károsanyag kibocsátási határértékeket – írja a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet elemzése. Az Európai Unió 2020-tól új, szigorúbb, kilométerenként 95 grammos átlagos szén-dioxid kibocsátási határértéket vezet be az autógyártók személygépkocsi termékpalettájára. A kibocsátási normát fokozatosan vezetik be, azt 2021-től kell majd a járművek valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint teljesíteni. A határértéket nem teljesítő flottákra már…

Read More

Dízelbotrány: nehezményezi az Európai Bizottság, hogy a Volkswagen nem vállal teljes körű garanciát

A Volkswagen-csoport a dízelbotrányt követően elrendelt 8,5 millió gépjármű-visszahívásra vonatkozó eddigi intézkedései kedvező eredményeket hoztak az Európai Bizottság szerint, de a testület kifogásolta, hogy a járműgyártó nem vállal teljes körű garanciát a szoftverfrissítésből eredő esetleges problémákra. Vera Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos a Volkswagennel folytatott megbeszélések eredményeit összegző tájékoztatóján közölte, előremutató a járműgyártónak a bizalom kiépítésére és a fogyasztói tájékoztatás jelentős javítására irányuló erőfeszítései, az eddig intézkedései pedig kedvező fejleményeket eredményeztek a szoftverfrissítés okáról és megvalósításának módjáról. A Volkswagen azonban nem biztosított teljes…

Read More

Uniós bíróság: a repülésről döntő légitársaság kötelezhető kártalanításra

Azt Európai Unió Bírósága szerint a repülésről döntő légitársaságtól kérhetnek az utasok kártérítést jelentős késés esetén akkor, ha a gépet és a személyzetet egy másik légitársaságtól bérelték. Főleg a nyári időszakban fordul elő Európában, hogy egyes járatokat a légitársaságok bérelt géppel teljesítenek. Ennek két formája létezik, a wet lease és dry lease, előbbi esetben a gép mellé a karbantartást és a személyzetet is átadják, utóbbi esetben csak a repülőgépet biztosítja a bérbe adó. Az Európai Unió Bíróságának közleménye szerint ebben az esetben az utasok nem a bérbe adó cégtől, hanem…

Read More

Az EP elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot

Elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot szerdán az Európai Parlament (EP) plenáris ülése, az európai uniós kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdés így visszakerül további egyeztetésre a testület illetékes szakbizottságához. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, amelynek alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást a kiküldetésben dolgozó munkavállalókra általánosan vonatkozó irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor ez lett volna az Európai…

Read More

Brexit: 50 százalékkal zuhantak a beruházások a brit autóiparban

A tavalyi azonos időszakhoz képest csaknem ötven százalékkal zuhant a brit autóiparban végrehajtott beruházások értéke az idei év első felében, mindenekelőtt a brit EU-tagság megszűnésének folyamatát övező bizonytalanságok miatt – áll a brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) kedden Londonban ismertetett féléves összesítésében. A szervezet határozottan felszólítja a brit kormányt arra, hogy tartsa fenn Nagy-Britannia tagságát az EU vámuniójában. Az SMMT kimutatása szerint a brit autóipar vállalatai az idei év első napjától június 21-éig 347,3 millió font (128 milliárd forint) értékben jelentettek be új beruházási terveket gyártóüzemek létesítésére, gépek, szerszámok…

Read More

Az EU 246 millió euróval támogatja az erdélyi autópálya-fejlesztéseket

Több mint 246 millió eurót (körülbelül 80 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió kohéziós forrásokból észak-erdélyi közútfejlesztésre – jelentették be. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint ezt az összeget a Marosvásárhely-Marosugra-Aranyosgyéres autópálya-szakaszra fogják építésére fordítani. “A stratégiai fontosságú európai közlekedési folyosók egyikén fekvő új autópálya megépítése hozzá fog járulni Erdély gazdasági növekedéséhez azáltal, hogy segíti a turizmust ebben a gyönyörű régióban” – közölte Corina Cretu (képünkön) regionális politikáért felelős uniós biztos. A projekt legfőbb haszonélvezői természetesen a helyi lakosok lesznek, akik gyorsabban és biztonságosabban közlekedhetnek a jövőben – tett hozzá. Az autópályának…

Read More

Romániában júliusban írják ki a pályázatot az észak-erdélyi autópálya szilágysági szakaszának megépítésére

Romániában júliusban írják ki a pályázatot az A3-as (észak-erdélyi) autópálya Szilágy megyei szakaszának tervezésére és megépítésére – közölte Narcis Neaga, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) igazgatója. Az Agerpres hírügynökség idézete szerint a pályázat júliusban fog megjelenni a romániai közbeszerzések portálján, várhatóan novemberi pályázatbenyújtási határidővel. Várhatóan 2019 februárjában, márciusában hirdethetik ki a nyertes pályázót, és ha nem lesznek fellebbezések, március-áprilisban meg is köthetik a tervezési-kivitelezési szerződést. A 80 kilométeres Szilágy megyei pályaszakaszt a CNAIR igazgatója szerint négy, körülbelül húsz kilométeres részre osztják, amelyek megépítésére más-más kivitelezőt keresnek. Neaga azt…

Read More

Szabotázs vagy kabotázs: még nem döntött az Európai Parlament

Szavazásra fogják bocsátani az uniós kiküldetési irányelvhez kapcsolódó, a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot júliusban az Európai Parlamentben, miután a képviselők elutasították a közlekedési szakbizottság álláspontjának automatikus jóváhagyását a testület plenáris ülésén. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, s ez alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást az uniós kiküldetési irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor az lett volna az Európai Parlament…

Read More

Az európai fiatalok már pályázhatnak az ingyenes Interrail programra

Az európai fiatalok keddtől június végéig pályázhatnak ingyenes Interrail vasúti bérletre, hogy a DiscoverEU elnevezésű új uniós kezdeményezés keretében felfedezhessék a kontinenst – jelentette be az Európai Bizottság (EB). A jelentkezés előfeltétele, hogy a pályázó 2018. július 1-jén 18 éves legyen, uniós állampolgár legyen, és utazását idén nyárra, a július elejétől október végéig tartó időszakra tervezze. A jelentkezőket az EB rangsorolja majd. Az idei 15 ezer kiválasztottnak 2018. július 9. és szeptember 30. között kell megkezdenie az utazást. Legfeljebb 30 napig utazhatnak, és maximum négy külföldi úti célt választhatnak ki. A…

Read More

Az uniós tagállamok nem jutottak kompromisszumra a fuvarozói szektor új szabályozásáról

Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről. “Sajnos, nem tudtunk közös álláspontot elfogadni ezen a soros elnökségi cikluson” – mondta az ülést követő sajtótájékoztatóján Ivajlo Moszkovszki, az unió soros elnökségét júliusig betöltő Bulgária közlekedési minisztere. Több tagállam képviselője is abbéli reményét fejezte ki csütörtökön, hogy még a jövő évi uniós választások előtt sikerül lezárni az ügyet. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is…

Read More