Az emberek készen állnak az együttműködésre a robotokkal – nem is van nagyon más választásuk

Az emberek 93 százaléka elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén, és kész együttműködni velük – derül ki az Oracle és a Future Workplace kutatócég közös felméréséből. Fehér Csaba, az Oracle portfolió igazgatója a kutatásról elmondta, az eredmények jól mutatják, hogy az emberek nem félnek a mesterséges intelligencia használatától, a robotokkal való kapcsolattartástól, illetve a munkájuk elvesztésétől a mesterséges intelligencia miatt. Az 1320 humánerőforrás-vezető és munkavállaló megkérdezésével készített felmérés szerint a megkérdezettek készen állnak a mesterséges intelligencia (AI) használatára. A kutatásból az is kiderült, hogy jelentős különbség van a mesterséges intelligencia…

Read More

Az online rendelt termékek kiszállításának drágulását jósolja egy felmérés

Az online vásárlásoknál a logisztikai cégek már tavaly év végén emelték a kézbesítések árát, a tendencia 2018 első negyedévében is folytatódott és az év hátralévő részében is folytatódik, amelyet az online vásárlók is megéreznek majd – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második tanulmányából. A magyar vásárlók tavaly mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba gyakran ingyen, de a marketingcélú ingyenes szállítás arra késztette a kereskedőket, hogy a termék árába épített szállítási díj a lehető legalacsonyabb legyen, így…

Read More

Ismét sztrájkolnak az Air France dolgozói és a francia vasutasok

Jóllehet a lakosság továbbra sem támogatja az ágazati tiltakozásokat, az Air France francia légitársaság dolgozói és a francia vasutasok is folytatják hétfőn és kedden gördülő sztrájkjukat. Az Air France dolgozóinak újabb sztrájknapján a járatok 75 százaléka fog közlekedni. Ez lesz a tízedik munkabeszüntetés a fizetésemelés érdekében februárban indított tiltakozás során. A légitársaság vezetőségének vasárnapi tájékoztatása szerint a tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 65, a belföldieknek pedig mintegy 85 százaléka indul el hétfőn, a pilótáknak 28, a légikísérőknek 19, a földi személyzetnek 13 százaléka vesz részt a munkabeszüntetésben. Az Air France pénteken…

Read More

A magyar autósok európai viszonylatban is szabálykövetők egy belga felmérés szerint

A magyar autóvezetők európai viszonylatban is jelentős arányban betartják a közlekedésbiztonsági előírásokat, azok között is első helyen az alkoholtilalmat – közölte a La Libre Belgique című belga napilap egy belga felmérésre hivatkozva. A brüsszeli központú, vezetői szokásokat elemző belga központ (ESRA) 2017-es adatokat összesítő jelentése szerint a magyar autóvezetők 11 százaléka ült volánhoz alkoholfogyasztást követően. Hasonló adattal Csehország rendelkezik, amelyet Lengyelország (12 százalék) és Norvégia (13 százalék) követ. A legtöbb alkohollal vezető autósokat regisztráló ország között Spanyolország (35 százalék) Franciaország (41 százalék) és Belgium (42 százalék) található. A felmérés szerint…

Read More

A többség használt autót vásárolna

Magyarországon a válaszadók 52,6 százaléka használt autót vásárolna, a japán és német autók a legnépszerűbbek – derül ki egy friss felmérésből. Az autós folyóirat és a honlap pénteki közleménye szerint új gépkocsit a válaszolók 32 százaléka tervez venni a következő két évben, arányuk 0,8 százalékkal csökkent tavalyhoz képest. A legtöbben, 37,4 százalék, német használt autót venne, japán járművet 26,4 százalék, franciát pedig 12,6 százalék vásárolna. Új vétel esetén több mint nyolcvan százalék japán vagy német autót venne, mintegy negyven százalékuk pedig franciát. A közlemény érdekes változásnak nevezi, hogy a kelet-európai…

Read More

Fény derült az eMAG titkára

A GKI Digital felmérése szerint az e-kereskedelemben kiemelt időszaknak számító utolsó három hónap a teljes éves költések 36 százalékát adta a tavalyi évben. A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu esetében ez a periódus az egész éves rendelésállomány 27 százalékát tette ki. A kutatásból kiderült, hogy a vásárlók Black Friday idején szívesebben költöttek drágább, tartósabb műszaki cikkekre és berendezésekre. Ezzel szemben a decemberi rendelések során olyan – klasszikusan ajándéknak szánt – termékekkel pakolták meg virtuális kosarukat, mint parfüm, ékszer vagy játék. Évértékelőjében az eMAG ügyvezető igazgatója több ízben támaszkodott a…

Read More

Az amerikai fogyasztói hangulat 2004 januárja óta a legjobb idén márciusban

Javult, 2004 januárja óta legmagasabb szintre emelkedett az amerikai fogyasztói hangulatindex – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé. A fogyasztói hangulatindex 102 pontra emelkedett a februári 99,7 pontról. Elemzők enyhén romló mutatóra, 99,3 pontra számítottak. Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 90 pontról 88,6 pontra romlott, ugyanakkor a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 122,8 pontra ugrott. A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás,…

Read More

Enyhén gyorsult a kínai feldolgozóipar növekedési üteme februárban

A várt lassulás helyett enyhén gyorsult a kínai feldolgozóipar növekedése februárban, mivel a gyárak igyekeztek feltölteni raktárkészleteiket, hogy teljesíteni tudják az egyre növekvő új megrendeléseket. A Caixin Insight Group kínai kutatóintézet és az IHS Markit londoni székhelyű pénzügyi-gazdasági adatszolgáltató együttműködésével készített felmérés csütörtökön közzétett adatai szerint a kínai feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) értéke 51,6 pontra, hathavi csúcsra emelkedett. Januárban 51,5 ponton, decemberben pedig 51,7 ponton állt a mutató. Elemzők 51,3 pontra számítottak februárról. A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált ágazat növekedését, 50 pont alatti értéke a visszaesését jelzi. Az előzőnél…

Read More

Közel 234 milliárd forintot költhettek karácsonyi ajándékokra tavaly az internetezők

A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, amelynek 42 százalékát körübelül 98 milliárd forintot online, 58 százalékát mintegy 136 milliárd forintot pedig offline üzletekben költötték el – derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből. Az internetkutató felmérése szerint tavaly év végén az internetezők kilencven százaléka, ötmillióan vásároltak karácsonyi ajándékot online (3,7 millióan) vagy offline módon (4,9 millióan). A kutatásból kiderült, hogy míg 2016-ban 2,1 millióan használták a fekete péntek (black friday) nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar…

Read More

Rekordszinten az euróövezeti feldolgozóipari BMI

Az IHS Markit gazdaságkutató intézet felméréseinek két évtizedes történetében a legmagasabb szintet érte el decemberben az európai feldolgozóipar teljesítményét tükröző BMI mutató. Decemberben az euróövezetben az előzetessel megegyező 60,6 pontra emelkedett az feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) végleges értéke az előző havi 60,1 pontról. A feldolgozóipari BMI decemberi értéke a legmagasabb a felmérések 1997 közepi kezdete óta. Az euróövezeti tagországok többségében is rekordot, vagy rekordközeli értéket ért el decemberben a feldolgozóipari BMI: Ausztriában 64,3 pontos rekordot, Németországban 63,3 pontos rekordot, Hollandiában 62,2 pontot, alacsonyabbat az előző két havinál, Írországban 59,1 pontos rekordot, Franciaországban…

Read More