Az uniós tagállamok nem jutottak kompromisszumra a fuvarozói szektor új szabályozásáról

Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről. “Sajnos, nem tudtunk közös álláspontot elfogadni ezen a soros elnökségi cikluson” – mondta az ülést követő sajtótájékoztatóján Ivajlo Moszkovszki, az unió soros elnökségét júliusig betöltő Bulgária közlekedési minisztere. Több tagállam képviselője is abbéli reményét fejezte ki csütörtökön, hogy még a jövő évi uniós választások előtt sikerül lezárni az ügyet. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is…

Read More

Egyeztetések kezdődtek az autóbuszos személyszállítás biztosítási díjainak emelkedéséről

Háromoldalú egyeztetést tartott az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak (kgfb) drasztikus emelkedéséről kedden a fejlesztési tárca kezdeményezésére a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fuvarozói érdekképviselet – közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary). Az autóbuszos személyszállítók áprilisban a kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérték a kgfb díjak növekedése miatt. A NiT Hungary akkori közlése szerint a biztosítótársaságok a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) úgy vélte, az egyidejű, nagyarányú emelés miatt a kartellgyanú…

Read More

Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése

A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…

Read More

Évente több ezer életet menthet a kamionok holtterének ismerete

Évente több ezer közúti baleset lenne megelőzhető, ha az autósok, motorosok, kerékpárosok és a gyalogosok is tisztában lennének a tehergépjárművek holtterének méreteivel – többek között erre is felhívták a figyelmet május 11-én, a Közlekedéstudományi Egyesület által elindított Közlekedési Kultúra Napjának budapesti rendezvényén. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett eseményen a biztonságtudatos közlekedés fontossága mellett, az intermodális fuvarozás közlekedési kultúrára kifejtett hatásait, előnyeit is ismertették. A résztvevők többek közt kipróbálhatták, mit lát egy sofőr a kamion vezetőfülkéjéből, és azt is, hogyan daruzzák át a kamionok több tonnás pótkocsiját…

Read More

A buszos cégek állami beavatkozást kérnek a magas biztosítási díj miatt

A kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérik az autóbuszos személyszállítók a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díj drasztikus növekedése miatt – közölte a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete). A NiT Hungary közleményében kiemelte, hogy a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva a biztosítótársaságok átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól, de akad olyan biztosítótársaság is, amelyik 31 millió forintos éves díjjal szerződne. “A vállalkozások rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak a biztosítói erőfölénnyel szemben, így a helyzet rendezésére a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérjük” – fogalmazott Dittel Gábor (képünkön), a NiT Hungary főtitkára a közleményben.…

Read More

Waberer’s: Lajkó jó évet vár

A Waberer’s International Zrt. legkorábban a 2019-es üzleti évre fizethet először osztalékot, a cég most elsősorban a növekedésre koncentrál – mondta Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója. Hozzátette: a társaság folyamatos bővülését jelzi a cég 2017-es árbevétele, ami 17,8 százalékkal, 674 millió euróra emelkedett. A közgyűlés jóváhagyta a Waberer’s nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint elkészített 2017. évi egyedi éves beszámolóját, amelynek értelmében a cég tavaly 484,055 millió euró mérlegfőösszeggel, adózás után pedig 817,687 ezer euró veszteséggel zárt. A konszolidált éves jelentést a közgyűlés 681,357 millió eurós mérlegfőösszeggel és 18,390…

Read More

Már idén is megérkezett a 600. Schmitz Cargobull pótkocsi a Waberer’s-hez

Átadta a Schmitz Cargobull az utolsó pótkocsit a Waberer’s számára a 2017-ben megrendelt szériából, a hatszázadik Mega típusú eszköz leszállítását a két cég vezetői közösen ünnepelték a pótkocsigyártó németországi komplexumában. Ünnepélyes keretek között vették át az idén aktuális megrendelésből a hatszázadik új Schmitz Cargobull pótkocsit a Waberer’s International Nyrt. képviselői a gyártó altenberge-i központjában. A lezárult beszerzés hozzájárult ahhoz, hogy továbbra is az egyik legmodernebb, legfiatalabb járműflottát üzemeltetheti a nemzetközi FTL fuvarozás piacvezető cége Európában. A két vállalat hosszú évekre visszanyúló sikeres együttműködést tudhat maga mögött, melynek során a Waberer’s…

Read More

A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata

Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba. A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt. A…

Read More

Elindultak az első exportvonatok Budapestről Kínába

Elindult az első két exportvonat Kínába, a szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át visz árut a távol-keleti államba, a másik vonat konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállítják tovább. A vonatok indítása alkalmából Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára fölhívta a figyelmet Magyarország tranzitszerepére, ennek előnyeit – mint fogalmazott – a közlekedési hálózat és a logisztikai infrastruktúra fejlesztésével lehet kiaknázni. A kedvező földrajzi fekvés az Európa és a Távol-kelet közötti hatalmas áruforgalom szempontjából is előnyös adottság – tette hozzá. Mosóczi kiemelte, hogy az áruk…

Read More

Az EB mobilitási csomagjának szakmai kérdését vitatták meg az EP konferenciáján

Az Európai Bizottság november elején bemutatott mobilitási csomagjának hatásait tekintették át a közuti fuvarozók szempontjából az Európai Parlamentben csütörtökön azon a konferencián, amelyet Deli Andor magyar, Wim Van De Camp holland és Elzbieta Lukacijewska lengyel néppárti EP-képviselők szerveztek. A Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) kétnapos ülésén Deli Andor európai parlamenti képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési szektoron belül egyértelmű szabályokra, a bürokrácia és az adminisztratív terhek csökkentésére és az egységes belső piac megőrzésére van szükség, miközben küzdeni kell az illegális tevékenységet folytató cégek és visszaélések ellen. A…

Read More