A Waberer’s az EBITDA csökkenésére számít az idén

Waberer's International Zrt.

A Waberer’s International Nyrt. módosította korábbi piaci várakozásait, és az éves csoportszintű adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) kismértékű csökkenését várja a tavalyi 85,8 millió euróhoz képest – közölte a társaság. A korábbi várakozások az éves EBITDA növekedését jelezték. A menedzsment a korábbi várakozásaival összhangban a bevétel kétszámjegyű növekedésére számít 2018-ban 2017-hez képest. A tájékoztatás szerint a várakozások módosításának fő okai az európai fuvarozási piacon tapasztalható változások, így a régiós munkaerőpiaci nehézségek és a költségvezérelt áremelések miatti alacsonyabb kamion-kihasználtság, amik nyomás alá helyezik a profitabilitást. A vezetőség ezeket a hatásokat…

Read More

Az EP elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot

Elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot szerdán az Európai Parlament (EP) plenáris ülése, az európai uniós kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdés így visszakerül további egyeztetésre a testület illetékes szakbizottságához. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, amelynek alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást a kiküldetésben dolgozó munkavállalókra általánosan vonatkozó irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor ez lett volna az Európai…

Read More

Az uniós tagállamok nem jutottak kompromisszumra a fuvarozói szektor új szabályozásáról

Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről. “Sajnos, nem tudtunk közös álláspontot elfogadni ezen a soros elnökségi cikluson” – mondta az ülést követő sajtótájékoztatóján Ivajlo Moszkovszki, az unió soros elnökségét júliusig betöltő Bulgária közlekedési minisztere. Több tagállam képviselője is abbéli reményét fejezte ki csütörtökön, hogy még a jövő évi uniós választások előtt sikerül lezárni az ügyet. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is…

Read More

Egyeztetések kezdődtek az autóbuszos személyszállítás biztosítási díjainak emelkedéséről

Háromoldalú egyeztetést tartott az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak (kgfb) drasztikus emelkedéséről kedden a fejlesztési tárca kezdeményezésére a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fuvarozói érdekképviselet – közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary). Az autóbuszos személyszállítók áprilisban a kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérték a kgfb díjak növekedése miatt. A NiT Hungary akkori közlése szerint a biztosítótársaságok a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) úgy vélte, az egyidejű, nagyarányú emelés miatt a kartellgyanú…

Read More

Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése

A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…

Read More

Évente több ezer életet menthet a kamionok holtterének ismerete

Évente több ezer közúti baleset lenne megelőzhető, ha az autósok, motorosok, kerékpárosok és a gyalogosok is tisztában lennének a tehergépjárművek holtterének méreteivel – többek között erre is felhívták a figyelmet május 11-én, a Közlekedéstudományi Egyesület által elindított Közlekedési Kultúra Napjának budapesti rendezvényén. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett eseményen a biztonságtudatos közlekedés fontossága mellett, az intermodális fuvarozás közlekedési kultúrára kifejtett hatásait, előnyeit is ismertették. A résztvevők többek közt kipróbálhatták, mit lát egy sofőr a kamion vezetőfülkéjéből, és azt is, hogyan daruzzák át a kamionok több tonnás pótkocsiját…

Read More

A buszos cégek állami beavatkozást kérnek a magas biztosítási díj miatt

A kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérik az autóbuszos személyszállítók a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díj drasztikus növekedése miatt – közölte a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete). A NiT Hungary közleményében kiemelte, hogy a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva a biztosítótársaságok átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól, de akad olyan biztosítótársaság is, amelyik 31 millió forintos éves díjjal szerződne. “A vállalkozások rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak a biztosítói erőfölénnyel szemben, így a helyzet rendezésére a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérjük” – fogalmazott Dittel Gábor (képünkön), a NiT Hungary főtitkára a közleményben.…

Read More

Waberer’s: Lajkó jó évet vár

A Waberer’s International Zrt. legkorábban a 2019-es üzleti évre fizethet először osztalékot, a cég most elsősorban a növekedésre koncentrál – mondta Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója. Hozzátette: a társaság folyamatos bővülését jelzi a cég 2017-es árbevétele, ami 17,8 százalékkal, 674 millió euróra emelkedett. A közgyűlés jóváhagyta a Waberer’s nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint elkészített 2017. évi egyedi éves beszámolóját, amelynek értelmében a cég tavaly 484,055 millió euró mérlegfőösszeggel, adózás után pedig 817,687 ezer euró veszteséggel zárt. A konszolidált éves jelentést a közgyűlés 681,357 millió eurós mérlegfőösszeggel és 18,390…

Read More

Már idén is megérkezett a 600. Schmitz Cargobull pótkocsi a Waberer’s-hez

Átadta a Schmitz Cargobull az utolsó pótkocsit a Waberer’s számára a 2017-ben megrendelt szériából, a hatszázadik Mega típusú eszköz leszállítását a két cég vezetői közösen ünnepelték a pótkocsigyártó németországi komplexumában. Ünnepélyes keretek között vették át az idén aktuális megrendelésből a hatszázadik új Schmitz Cargobull pótkocsit a Waberer’s International Nyrt. képviselői a gyártó altenberge-i központjában. A lezárult beszerzés hozzájárult ahhoz, hogy továbbra is az egyik legmodernebb, legfiatalabb járműflottát üzemeltetheti a nemzetközi FTL fuvarozás piacvezető cége Európában. A két vállalat hosszú évekre visszanyúló sikeres együttműködést tudhat maga mögött, melynek során a Waberer’s…

Read More

A Belgrád-Budapest vonal nélkül is kevesebb, mint három hét alatt Kínából Franciaországba érkezett a GEFCO első zárt tehervonata

Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport első, Kínából induló konténervonata 11 ezer kilométernyi utazást követően megérkezett Franciaországba. A kínai Vuhanból induló, negyven lábas konténereket szállító vonat kevesebb, mint három hét alatt érkezett meg a GEFCO-partner PSA-hoz az észak-franciaországi Dourges-ba. A tehervonat 2017. november 3-án hagyta el a kínai Vuhan városát, hogy Kazahsztánon, Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül haladjon tovább. A szerelvény Dostyk (Kazahsztán) és Brest (Fehéroroszország) között a United Transport and Logistics Company (UTLC) vasúttársaságokat tömörítő konzorcium 1520* mm-es nyomtávú pályáján haladt. A…

Read More