Ganz egal: nem bocsát el a győri Audi, csak csökkenti a határozott idejű munkaszerződéssel dolgozók számát

Az Audi Hungaria Zrt. nem bocsátja el munkavállalóit, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket – ahogy korábban is – korlátozott számban hosszabbítja meg a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően — közölte a győri székhelyű vállalat. A motorgyártásban a hagyományos típusok közötti eltolódások és a kisebb komplexitású, új elektromotorok gyártásának térnyerése kihat a létszámigényre, így a foglalkoztatási struktúrára is, azonban a vállalat erre az új kihívásra a következő öt-hat évben készül majd fel – jegyezték meg. Közlésük szerint a járműiparban, a konszernben és az Audi Hungariánál is zajlik…

Read More

Újabb két Ikarus autóbusszal gazdagodott a Közlekedési Múzeum gyűjteménye

Újabb két Ikarus autóbusszal gazdagodott a megújuló Közlekedési Múzeum gyűjteménye, amelyekkel immár tízre emelkedett az utóbbi hónapokban beszerzett buszok száma – közölte a közgyűjtemény. A közlemény szerint a gyűjteményébe ezúttal egy Ikarus 211-es és egy Ikarus 280-as kerülhetett be. Az előbbi típus a 200-as típuscsalád egyetlen nagyobb szériában gyártott midibusza volt. Összesen 5650 darab készült belőlük 1974 és 1990 között; szinte kizárólag csak a hazai és az akkori NDK piacra. A típust a Volán vállalatok kisebb forgalmú helyközi vonalakon, különjáratokon és szerződéses járatokon használták, a fővárosban ilyen közlekedett a Várbusz vonalán.…

Read More

Belép az európai piacra a kínai CRRC, a világ legnagyobb vasúti járműgyártója

Egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának felvásárlásával belép az Európai Unió piacára a kínai CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplője – írta a Die Welt című német lap. A kínai állami vállalat a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegét vásárolja meg, várhatóan nagyjából tízmillió euróért (3,3 milliárd forint). Az ügylet véglegesítéséhez az uniós és a kínai hatóságok hozzájárulása is szükséges – közölte a Vossloh. A frankfurti tőzsdén szereplő részvénytársaság elsősorban úgynevezett sínleerősítő rendszerekkel foglalkozik. Mozdonygyártó részlege Kielben működik, ötszáz alkalmazottal. Dízelmozdonyokat gyártanak, évente…

Read More

Bővült a Rába árbevétele és nyeresége az első negyedévben

Tizenkilenc százalékkal, 14,7 milliárd forintra nőtt a Rába Járműipari Holding Nyrt. konszolidált árbevétele 2019 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, nettó nyeresége pedig 744 millió forintra nőtt az előző évi 396 millió forintról – közölte a győri székhelyű vállalat. A cégcsoport tárgyidőszakban elért üzemi eredménye 930 millió forint nyereség volt, szemben az egy évvel korábbi bázisidőszakban realizált 550 millió forinttal. A Rába csoport 1,446 milliárd forint EBITDA-ról (kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) számolt be az első negyedévben, az egy évvel korábbi 1,045 milliárd forint után. A pénzügyi…

Read More

Bővítette dolgozói létszámát a győri székhelyű Leadec Kft.

Százötven embert vett fel, ezzel harminc százalékkal növelte munkavállalói számát a győri székhelyű Leadec Kft. – tudatta a járműipari gyárak üzemeltetésével, a termelés folyamatban tartásával és termeléskiegészítő műszaki igények teljesítésével foglalkozó vállalat. Az újonnan felvett szakemberek feladata szentgotthárdi és győri autóipari üzemek gyártási folyamatainak műszaki, infrastrukturális és logisztikai üzemeltetése. Ezek magukban foglalják egyebek mellett az elektromos hálózat, a híddaruk, kapuk, vízkezelő és légkezelő berendezések menedzselését, a hűtési és fűtési rendszerek, tűzvédelmi rendszerek karbantartását. A bővüléssel a cég dolgozóinak száma eléri a 730-at. A Leadec Magyarország legjelentősebb autógyáraiban telepít egyebek mellett…

Read More

Bővítette kapacitását az Audi Hungaria Zrt.

Tizenötezer négyzetméterrel növelte gyártóterületét az Audi Hungaria Zrt., amellyel az exkluzívszéria-gyártás kapacitását növelte a szerszámgyárában – jelentette be a győri székhelyű vállalat. A járműgyártó közleménye szerint a jövőben naponta százhúsz egyedi Audi és Volkswagen modellhez szállítanak karosszériaelemeket. Ehhez modern gyártóberendezéseket helyeztek üzembe és tovább digitalizálták a termelést. Jelenleg 680 ember mintegy 52 ezer négyzetméteren gyárt szerszámokat prés- és karosszériaüzemek számára Győrben, valamint karosszériaelemeket a Volkswagen konszern modelljeihez. Győrben motorháztetőket, csomagtartókat, ajtókat, sárvédőket és oldalfalelemeket is készítenek többek között az Audi R8, RS3, RS4, RS5 modellekhez, valamint ott készül a győri Audi…

Read More

Beszállna az akkumulátorgyártásba a Volkswagen csoport

Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW) – írta a Manager Magazin című német lap. Az autógyártás legnagyobb európai szereplője a tervek szerint az SK Innovation nevű dél-koreai céggel szövetkezne, amely a harmadik számú akkumulátorgyártó a távol-keleti országban. A két vállalat Európában építene akkumulátorgyártó üzemeket. A VW még nem zárta le a tárgyalásokat a kiszemelt partnerrel, és még nem hozott végleges döntést az ügyben, amely novemberben kerülhet a felügyelőbizottság elé. A VW eddig két másik dél-koreai gyártótól, az LG Chemtől…

Read More

A magyar tulajdonú autóipari cégek lemaradhatnak a digitalizációban

Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – mutat rá egy friss hazai felmérés. A Magyarországon működő autóipari vállalatok túlnyomó többsége már rendelkezik digitális jövőképpel (70 százaléka) vagy hamarosan kidolgozza azt (12 százalék) – derül ki az autopro és az SAP Hungary Kft. felméréséből. A megkérdezett vállalatok többsége használ vállalatirányítási rendszert, amellyel alapvetően elégedett. A legelterjedtebbek a sztenderd megoldások, amelyek gyakran összeköttetésben állnak más, többnyire termelési, logisztikai, pénzügyi vagy kontrolling alrendszerrel. A felmérés eredményei alapján ugyanakkor az is nyilvánvalóvá…

Read More

Huszonhét százalékkal nőtt a román járműgyártás az első háromnegyed évben

Romániában az egy évvel korábbinál 27 százalékkal több, 346 971 járművet gyártottak az első háromnegyed évben – derült ki a román autógyártó szakmai szervezetek statisztikáiból. A román autógyártók és -importőrök egyesületének (APIA) csütörtökön közzétett adatai szerint az amerikai Ford craiovai üzemében az egy évvel korábbinál 155 százalékkal több, 104 366 járművet állított elő, és ugyanilyen arányban növelte exportját is. Az amerikai gyártó azért növelte exponenciálisan termelését romániai üzemében, mert az idén kezdte el gyártani ott a népszerű Ecosport modellt, amely iránt jóval nagyobb a kereslet a korábbi B-Max modellhez képest.…

Read More

6,2 milliárd forintos gyártócsarnokot adtak át Győrben

Átadták a Qualitative Production Gépipari és Kereskedelmi Zrt. (QP Zrt.) hatezer négyzetméteres gyártóüzemét. A QP Zrt. magyar családi tulajdonban lévő, hengerfejeket és motorblokkokat gyártó vállalkozás, amely 25 éve indult. Ezzel a fejlesztéssel megduplázza éves gyártókapacitását, évente mintegy 500 ezer hengerfejet fognak előállítani, mindezek mellett a mexikói tulajdonú Nemak Győr Kft. stratégiai beszállítójává váltak. Bogisich Ferenc, a QP Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója arról beszélt, hogy harmadik üzemcsarnokukban robotizált gyártósorokon folyik a termelés, és ezzel a beruházással mintegy 120 munkahelyet teremtenek. A gyártócellák Japánból érkeztek, a teljes gyártási kapacitást jövő év végre fogják elérni.…

Read More