Árat emel a DHL Express

A DHL Express Magyarország Kft., az expressz szállítmányozási piac meghatározó szereplője, árváltozást jelentett be: 2020. január 1-től a nemzetközi és belföldi szolgáltatások esetében átlagosan hét százalékkal emelkednek a szolgáltatások árai 2019-hez képest. “A DHL Express célja, hogy olyan kiváló színvonalú és hosszútávon fenntartható megoldásokat nyújtson partnereinek, ahol saját üzleti igényeik szerint alakíthatják szolgáltatásainkat. Ennek egyik előfeltétele, hogy hálózatunk fejlesztését célzó befektetéseket hajtsunk végre” – mondta Bándli Zoltán (képünkön), a magyarországi DHL Express ügyvezető igazgatója. „Az éves áremelés lehetővé teszi számunkra, hogy tovább fejleszthessük egyedi szállítási folyamatainkat és azok minőségét, mindezt…

Read More

Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen

Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár, a Ford, a Honda, a BMW és a Volkswagen ellen – jelentette a The Wall Street Journal című lap. A kormányzat azt kívánja feltárni, hogy a cégek megsértették-e a versenyszabályokat azzal, hogy külön megállapodást kötöttek Kalifornia állammal olyan gépjárművek gyártásáról, amelyek a szövetségi előírásoknál szigorúbb kaliforniai szabályzóknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátásúak. A megállapodást a kaliforniai levegőtisztaságért felelős hivatal és a négy vállalat közösen jelentette be júliusban. A The Wall Street Journal megkeresésére a Ford, a Honda és a BMW megerősítette a megállapodás tényét,…

Read More

Nem környezetbarát eszköz az elektromos roller

Az elektromos rollerek a közhiedelemmel ellentétben nem járulnak hozzá a környezet védelméhez a német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt (UBA) honlapján közzétett tanulmány szerint. A tanulmány megállapításait összefoglalva Maria Krautzberger, az UBA elnöke rámutatott: az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma természetesen jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál azonban lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát. Az elektromos roller a használt akkumulátor miatt számít környezetszennyező közlekedési eszköznek. Az elektromos rollerrel pont az a legnagyobb probléma – állapítja meg a tanulmány, – hogy a belvárosi gyalogos és…

Read More

Európai bizottsági javaslat a gépjárművek valós vezetési feltételek melletti kibocsátásvizsgálatára

Az Európai Bizottság megismételt javaslatot nyújtott be, hogy a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra (RDE) vonatkozó vizsgálatok bizonyos elemei beépüljenek az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa jogszabályaiba – közölte az uniós bizottság. 2018 decemberében az Európai Unió Bírósága megsemmisítette a valós vezetési feltételek melletti kibocsátások vizsgálatára vonatkozó, 2017 szeptemberében bevezetett uniós jogszabályok egyes rendelkezéseit. A bíróság megítélése szerint ugyanis az úgynevezett megfelelési tényezőket nem az uniós bizottságot végrehajtási hatáskörrel felruházó, úgynevezett komitológiai eljárással, hanem rendes jogalkotási eljárás keretében kellett volna elfogadni. A megsemmisítés részleges volt, az RDE-szabályozási csomag…

Read More

Az EU jóváhagyta a lekerekített, hosszabb vezetőfülkéjű tehergépjárművek használatát

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta a jobb aerodinamikai jellemzők, illetve a biztonságosabb és kevésbé környezetszennyező közlekedés érdekében kialakított, lekerekített orrú vezetőfülkés teherautók használatát 2020. szeptember 1-től – közölte az uniós tanács. Ezzel megnő a tehergépjárművek megengedett legnagyobb hosszúsága, a növekedést azonban csak a vezetőfülke aerodinamikai kialakításának javítására lehet használni, a járművek hasznos teherbírásának növelésére nem. A hosszabb vezetőfülkék miatt kisebb lesz a holttér, így a vezetők könnyebben észrevehetik a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és a kerékpárosokat – írták. Emellett ütközésnél a másoknak okozott károk vagy sérülések is kisebbek lesznek.…

Read More

Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének tanulmánya szerint. Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) közleménye megállapítja, hogy az elektromos járművek forgalomba állítása nem járul hozzá számottevő mértékben a közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Ehelyett a közlekedésben sokkal inkább a földgáz, hidrogén és bio-metán üzemű belsőégésű motorok elterjesztésére kellene helyezni a hangsúlyt. Németországban az áramtermelési energia-mixet és az akkumulátorgyártás áramigényét is figyelembe véve az akkumulátor-üzemű teljesen elektromos járművek összesített járulékos szén-dioxid…

Read More

New York polgármestere az acélból és üvegből épülő felhőkarcolók betiltását ígéri

Bill de Blasio, New York polgármestere egy hétfői televíziós interjúban az acélból és üvegből épülő felhőkarcolók betiltását ígérte. De Blasio az MSNBC televízióban azt fejtegette, hogy New York ikonikus felhőkarcolói a legnagyobb környezetszennyezők, a város pedig a jövőben nagyobb figyelmet akar fordítani a környezetvédelemre. A polgármester drasztikus változásokat ígért. “Egyértelmű és erőteljes üzenetet akarunk küldeni a károsanyag-kibocsátás csökkentésére” – mondta de Blasio. Bejelentette, hogy öt éven belül a városban teljes egészében áttérnek a megújuló energia használatára. Egyben kilátásba helyezte, hogy súlyos pénzbüntetésre számíthatnak azok az ingatlantulajdonosok, akik nem alakítják át…

Read More

Az EU szigorúbb CO2-kibocsátási előírásokat fogadott el a közúti közlekedésre vonatkozóan

Az Európai Unió Tanácsa a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében szigorúbb szabályokat fogadott el a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozóan – közölte az uniós tanács. Mint közölték, az unió a gépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre alkalmazandó, új és szigorú szén-dioxid-kibocsátási előírások bevezetésével tisztábbá kívánja tenni a közúti közlekedést. Az új szabályokkal az unió közelebb kíván kerülni az éghajlatváltozási célértékeinek eléréséhez, és ahhoz, hogy a gépkocsigyártók is hozzájáruljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló erőfeszítésekhez. Az Európai Unió Tanácsa által elfogadott rendelet szerint 2030-tól kezdődően az új gépkocsik a 2021-es…

Read More

Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt

Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig. Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban. A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak…

Read More

Lemaradásban van a dízelautók szoftverfrissítése Németországban

Lemaradásban vannak a német autóipari vállalatok a dízelautók motorvezérlő szoftverének a frissítésében – derül ki a szövetségi közlekedési minisztériumnak a dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszából. A tájékoztatás szerint jelenleg mindössze 3,75 millió dízelautónál történt meg a motorvezérlő szoftver frissítése az év végéig kitűzött 5,3 milliós célhoz képest. “Az autógyártók szavukat adták, hogy az év végéig 5,3 millió dízelautónál frissítik a motorvezérlő szoftvert” – jelentette ki a dpa hírügynökségnek Andreas Scheuer közlekedési miniszter. “Mi már az év elején jeleztük náluk, hogy szorít az idő és határidőket szabtunk számukra. Nagyon úgy néz…

Read More