A kombinált fuvarozás fejlesztésével évente 50 ezerrel kevesebb kamion járna az utakon

A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy ötvenezer kamionnal közlekedhetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi intermodális fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, mert a tehervonatok esetenként akár kilenc órán át is egy-egy szomszédos ország határállomásán várakoznak. Szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra – írták.…

Read More

Átadták a Metrans Kft. új terminálját Csepelen

Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, ötvenmillió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja – jelentette be Angela Titzrath (képünkön), a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke. Hozzátette: a vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A konténeres szállítás területén jelentős előrelépést jelent a fejlesztés, amely fontos közlekedési csomópontban van. A beruházás kevesebb, mint két év alatt elkészült. Angela Titzrath közölte, a csoport tavaly 390 millió euró…

Read More