Bővítik a müncheni repülőteret

Több mint 450 milló eurós beruházást indítanak a müncheni nemzetközi repülőtéren, a pénzt korszerűsítésére és bővítésre fordítják. A repülőteret üzemeltető társaság csütörtöki közleménye szerint felújítják az 1992-ben megnyitott 1-es terminál utasforgalmi részeit és építenek egy új utasmólót. A 320 méter hosszú építményen 12 beszállító folyosó lesz, a schengeni övezeten kívüli járatokat szolgálja majd ki. A fejlesztés révén 95 ezer négyzetméterrel bővül a terminál, az építkezés várhatóan az idén kezdődik, az új mólót legkorábban 2023-ban lehet használni. A költségeket 455 millió euróra (150 milliárd forint) becsülik, a beruházást saját forrásból finanszírozzák.…

Read More

Fővállalkozóként jelenik meg a KÉSZ Csoport a németországi Ruhr-vidéken

Fővállalkozóként jelenik meg a KÉSZ Csoport a németországi Ruhr-vidéken, az építőipari társaság egy csaknem százezer négyzetméteres területen induló ingatlanfejlesztési projektben vesz részt, az együttműködési megállapodást írták alá a német partnercéggel. A KÉSZ Csoport közleménye alapján a társaság a német gazdaság legfontosabb központjai között számon tartott Ruhr-vidék egyik nagyvárosában, Hernében fekvő Schamrockpark nevű terület fejlesztésében vesz részt a tulajdonos FAKT AG partnereként. A terület a Ruhrkohle AG (RAG) nevű bányatársasághoz tartozott, a vállalkozás központja volt, 26 épület áll rajta, köztük egy műemlék, a Mulvany villa. Az esseni központú FAKT AG az…

Read More

Nem is annyira rémisztőek az autópályadíjak Európában 2018 nyarán

Az üdülési szezon beindultával számos honfitársunk autóval utazik a szomszédos országokba, számukra hasznos információ, hogy a nyaralás célpontjai felé vezető úton mennyit és milyen módon fizethetnek az autópálya-használatért. Az autopalyamatrica.hu portál összegyűjtötte a nyári utazások legnépszerűbb célországainak autópályadíj-fizetéssel összefüggő alapvető tudnivalóit. A körképből kiderül: nincs két olyan ország, ahol ugyanannyit kellene fizetnünk az autópályákért, ám korántsem a hazai úthasználati jogosultság a legdrágább. A díjak beszedését alapvetően két módon oldják meg: matricás (időalapú) és kapus rendszerrel. Utóbbi általában jóval drágább, és bizonyos időszakokban komoly torlódások is kialakulnak, elég, ha a nyáron…

Read More

Dízelbotrány: rács mögött az Audi igazgatótanácsának elnöke

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben. A müncheni ügyészség közleménye szerint Rupert Stadlert (képünkön) bűncselekmény nyomai eltüntetésének veszélye miatt kellett előzetes letartóztatásba helyezni. A társaság ellen szabálytalan motorvezérlő rendszerrel felszerelt dízelautók európai értékesítése miatt folytatnak eljárást.  Stadler május végén került a gyanúsítottak közé, akiknek száma így húszra emelkedett. Köztük van az igazgatótanács egy tagja, akinek nevét nem hozták nyilvánosságra. Nála és Stadlernél házkutatást is tartottak. Csalással és hamis állítások okirati hitelesítésében való közreműködéssel gyanúsítják őket. A VW dízelbotrányának 2015-ös…

Read More

Dízelbotrány: megbírságolták egymilliárd euróra a Volkswagen csoportot Németországban

Egymilliárd euró (~320 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezte a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen csoportot (VW) dízelüzemű motorokkal összefüggő szabálytalanságok miatt, a járműgyártó társaság közölte, hogy elfogadja a döntést. A VW közleménye szerint a bírságot azért vetették ki, mert a társaság megsértette felügyeleti kötelezettségeit a motorfejlesztő részleg tevékenységével kapcsolatban. Az ügyészségi nyomozás megállapítása szerint ez az egyik oka annak, hogy a VW 2007 és 2015 között 10,7 millió olyan – az Egyesült Államokban és Kanadában EA 288 Gen3 jelzésű, más térségekben pedig EA 189 jelzésű motorral szerelt – járművet értékesített,…

Read More

Termeléskorlátozásra kényszerül a Volkswagen az új fogyasztás-, és kibocsátásmérési szabvány miatt

A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen német autógyár a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A társaság szerdai közleménye szerint Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozóinak gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP szabványra, ezt mutatja, hogy egyedül a Volkswagen márkánál több mint kétszáz modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni. Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros…

Read More

Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche

Az új autók értékesítésének átmeneti korlátozására kényszerült a Porsche, a német gyártó pénteki közleménye alapján a fennakadást az okozta, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap a hírportálján pénteken azt jelentette, hogy a Porsche teljes egészében felfüggesztette az újautó-értékesítést Európában, mert rosszul mérte fel az átálláshoz szükséges technikai műveleteket. A társaság cáfolta a FAZ értesülését, német hírportálokon ismertetett állásfoglalása szerint csak korlátozzák a kínálatot. A gyártó szerint a fennakadás annak tulajdonítható, hogy…

Read More

Nem végeznek az idén a dízelautók vezérlő szoftverének frissítésével Németországban

A korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverének a károsanyag-kibocsátási értékek javítását szolgáló frissítését nem fogják tudni az idén a teljes kijelölt állományra elvégezni, marad belőle a jövő évre is – közölte az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjúban, ami kedden jelent meg az online kiadásban. Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt,…

Read More

Dízelbotrány: kisbuszok visszahívására kötelezték a Daimlert

A versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányához hasonló rendellenességre hivatkozva több ezer kisbusz visszahívására kötelezte a Daimler német járműgyártó csoportot a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA). A társaság közölte, hogy nem történt jogsértés. A Daimler közölte, hogy a KBA megítélése szerint az 1,6 literes, Euro 6 környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz Vito kisbuszoknál nem felel meg az előírásoknak két programbeállítás a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében. Ezért a hatóság 6300 ilyen jármű visszahívására és szervízelésére kötelezte a céget. A Daimler vitatja a KBA megállapításait, és kész bíróság előtt rendezni a…

Read More

Dízelbotrány: egyre sárosabb az Audi

Újabb szabálytalanságokat tártak fel a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi belső vizsgálatán az autógyártó csoport dízelbotrányával kapcsolatban, a társaság keddi közleménye szerint az ügy több tízezer kocsit érint, köztük új gyártmányokat, amelyek értékesítését ideiglenesen leállították. A belső vizsgálaton a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást találtak A6-os és A7-es típusú luxusautóknál, amelyekbe Euro-6 besorolású, hathengeres, Gen2 evo jelzésű dízelmotort építettek be. A vizsgálati eredményről tájékoztatták a német közúti közlekedési hatóságot (KBA) és a típusengedélyt kiadó luxemburgi hatóságot. A szabálytalanul működő motorvezérlő rendszerrel szerelt új gyártmányokat egyelőre nem szállítják ki, hanem…

Read More