Ágazati szervezetek egyeztetnek a Hősök tere buszparkolóinak bővítéséről

A Városligetben zajló építkezések miatt lezárt buszparkoló közlekedési és parkolási problémákat okoz a budapesti Hősök tere környékén, ezért az autóbuszos személyszállítókat képviselő ágazati szervezetek egyeztetéseket kezdtek a helyzet megoldása érdekében a Városliget Zrt.-vel. A NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) és a Magyar Idegenvezetők Egyesülete (MIE) közleménye kiemeli: naponta 200-250 turistabusznak kell a Hősök tere és a Kerepesi út között ingázni a Műcsarnok melletti buszparkoló lezárása miatt. A buszoknak a Liget-projekt építési munkálatai idejére a két kilométerre lévő, Népstadion melletti parkolót jelölték ki. A…

Read More

Egyeztetések kezdődtek az autóbuszos személyszállítás biztosítási díjainak emelkedéséről

Háromoldalú egyeztetést tartott az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak (kgfb) drasztikus emelkedéséről kedden a fejlesztési tárca kezdeményezésére a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fuvarozói érdekképviselet – közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary). Az autóbuszos személyszállítók áprilisban a kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérték a kgfb díjak növekedése miatt. A NiT Hungary akkori közlése szerint a biztosítótársaságok a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) úgy vélte, az egyidejű, nagyarányú emelés miatt a kartellgyanú…

Read More

A buszos cégek állami beavatkozást kérnek a magas biztosítási díj miatt

A kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérik az autóbuszos személyszállítók a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díj drasztikus növekedése miatt – közölte a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete). A NiT Hungary közleményében kiemelte, hogy a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva a biztosítótársaságok átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól, de akad olyan biztosítótársaság is, amelyik 31 millió forintos éves díjjal szerződne. “A vállalkozások rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak a biztosítói erőfölénnyel szemben, így a helyzet rendezésére a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérjük” – fogalmazott Dittel Gábor (képünkön), a NiT Hungary főtitkára a közleményben.…

Read More

Egyre nehezebb helyzetben a magyar fuvarozók: a magyar áruk felét külföldiek viszik el

A kormányzat, a hatóságok és a logisztikai szakma szereplőinek összefogására van szükség ahhoz, hogy a magyar logisztikai iparág meg tudja őrizni versenyképességét és nemzetközi piaci részesedését – hangzott el az MLSZKSZ szervezésében megrendezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián. A nyugat-európai országok egyre több olyan burkolt piacvédelmi szabályozást vezetnek be a nemzetközi árufuvarozásban, amelyek jelentős többletköltséget okoznak a magyar fuvarozóknak, miközben Magyarország nem alkalmaz hasonló szabályokat a külföldiekkel szemben. Mindeközben a magyar áruk ötven százalékát az áfamentesség miatt külföldi fuvarozók viszik el az országból. A NAV szerint a nemzetközi fuvarozásban a visszaélések megakadályozása…

Read More

Új jogszabályok: eddig nem szankcionáltak magyar fuvarozókat Ausztriában

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) tudomása szerint eddig nem szankcionáltak magyar fuvarozókat Ausztriában a fuvarozókra vonatkozó új jogszabályok megsértése miatt – nyilatkozta Dittel Gábor (képünkön), a szervezet ügyvezető főtitkára. A főtitkár kifejtette: az osztrák rendszer július 1-je óta alkalmas arra, hogy egyáltalán teljesíteni lehessen az osztrákok elvárásait, a januári bevezetéstől egészen addig nem volt meg ehhez a megfelelő infrastruktúra. Elsőként Németország, majd Franciaország vezetett be elég kemény szabályozást, magas szankciókkal. Franciaországban bizonyos adminisztrációs előírásokat ellenőriznek, arra eddig nem volt példa, hogy szankcionáltak volna, vagy azt is ellenőrizték volna,…

Read More

Egyre többször támadják a kamionosokat az EMEA régióban

Régiós szinten tavaly több mint 2600, közúti áruszállításban résztvevő jármű ellen követtek el bűncselekményt. A magyar utakon a rendőrség 2016-ban ötven olyan bűncselekményt regisztrált, ahol az elkövetés helyszíne kamion, vagy tehergépjármű volt. A fuvarcégeknél a GPS alapú járműkövetés ma már alap védekezési forma az ilyen jellegű bűncselekmények ellen, de ez kiegészülhet egyéb informatikai megoldásokkal is. A közúti árufuvarozók ellen elkövetett bűncselekmények száma tavaly riasztóan megugrott az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban: a legtekintélyesebb, ezeket az eseményeket regisztráló nemzetközi szervezet, a TAPA adatai szerint 2015-höz képest tavaly 72 százalékkal több…

Read More

A miniszterelnöktől várnak segítséget a fuvarozók

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) levélben kérte a miniszterelnököt, hogy képviselje ügyüket a visegrádi négyek és Franciaország szeptemberi tárgyalásain, és vegye figyelembe a fuvarozók tiltakozását a számukra hátrányos szabályok ellen. A szervezet keddi, MTI-nek küldött közleménye emlékeztet: március óta tiltakoznak magyar kezdeményezésre, a kelet-európai fuvarozók az őket hátrányosan érintő nyugat-európai szabályozás ellen. Többek között hatályba lépett Németországban egy újabb jogszabály, amely szerint a fuvarozóknak pihenőidejüket kötelezően szálláshelyen kell letölteni, nem pedig a kamionban, ami jelentős költségnövekedéssel jár. A nyugat-európai hatóságok mindezen túl a kelet-európai fuvarcégek alkalmazottaitól országonként különböző…

Read More

Szlovéniában tiltakoztak a magánfuvarozók a nyugati országok rendelkezései ellen

Szlovéniában tiltakozott a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (Nit Hungary) a nyugati országok számos új rendelkezése miatt, mivel azok – a szervezet szerint – hátrányosan érintik a régió fuvarozóit. A Nit Hungary szerdai közleménye szerint több mint kétezren írták alá azt a tiltakozó ívet, amelyet hétfőn adtak át az Európai Unió közlekedésért felelős biztosának a szlovén fővárosban. Hozzátették, hogy az aláírásgyűjtéshez a szlovén és a horvát érdekképviselet is csatlakozott, mivel számos EU-tagállam – többek között Ausztria, Németország és Franciaország – több adminisztrációs munkát, a sofőrök számára pedig országonként változó órabért ír…

Read More