Helyt adott a bíróság a Heathrow repülőtér harmadik pályájának megépítése elleni fellebbezésnek

Heathrow

Helyt adott végzésével a londoni felsőbíróság fellebbviteli tanácsa annak a fellebbezésnek, amelyet Sadiq Khan londoni polgármester, az érintett községi tanács és környezetvédő csoportok nyújtottak be a londoni Heathrow repülőtér harmadik pályájának megépítéséről hozott kormányzati döntés ellen. Az előző konzervatív párti miniszterelnök, Theresa May kormánya 2018 júniusában hagyta jóvá a beruházást 14 milliárd fontos (5600 milliárd forint) költségvetéssel. Chris Grayling akkori közlekedési miniszter azzal indokolta a harmadik pálya megépítését, hogy Heathrow, a világ legnagyobb forgalmú két futópályás repülőtere „megtelt”, kapacitásszűkössége miatt lemaradásban van a globális versenytársak mögött és ez a brit gazdaság…

Részletek>

A brit kormányfő „mélységesen csalódott” a Bombardier-gépekre kirótt amerikai büntetővám miatt

Theresa May (képünkön) brit miniszterelnök tőle szokatlan módon személyes Twitter-üzenetben adott hangot szerdán mélységes csalódottságának, miután az amerikai kereskedelmi minisztérium súlyos büntetővámot rótt ki a kanadai Bombardier Aerospace repülőgépipari csoport újonnan kifejlesztett – jelentős részben Észak-Írországban gyártott – utasszállító típusára tiltott állami támogatás címén. Michael Fallon brit védelmi miniszter alig burkoltan megfenyegette a Bombardier ellen panaszt benyújtó amerikai Boeing repülőgépgyárat, hogy veszélybe kerülhetnek nagy-britanniai hadiipari megrendelései. A 108-133 személyes kategóriába tartozó kéthajtóműves, közepes hatósugarú C-Series típus szárnyait és a kapcsolódó részegységeket a Bombardier belfasti üzemében gyártják. A kanadai cég 520…

Részletek>

Twitteren és Wechaten is kérhetik repjegyüket a KLM utasai

A KLM Holland Királyi Légitársaság utasai mostantól repülőjegyükhöz vagy beszállókártyájukhoz Twitteren és WeChaten keresztül is hozzájuthatnak. Az új szolgáltatás megkönnyíti az utasok életét a világ bármely pontjáról, hiszen a két platform a hét minden napján, napi 24 órában nyújt segítséget. 2016-ban a légitársaságok között elsőként a KLM Messengeren is biztosított ügyfélszolgálatot. A Facebook applikációja mellé most becsatlakozott a Twitter és a WeChat is. Az utasok ezeken a felületeken hozzájuthatnak repülőjegyeikhez, a beszállókártyáikhoz, valamint értesítéseket kaphatnak a járatokról. A KLM munkatársai 24/7 rendelkezésre állnak a közösségi média platformokon. Az új szolgáltatás…

Részletek>