Bártfai-Mager Andrea: a MÁV stratégiai fontosságú vállalat

A MÁV a magyar állam stratégiai fontosságú vállalata, míg 2010 előtt a vasúti hálózat leépítése, a vasutasok elbocsátása volt napirenden, mostanra a fejlesztésekről, a munkaerő képzéséről, az egyre sürgetőbb munkába állásról lehet beszélni – hangsúlyozta Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyonkezelésért felelős tárca nélküli miniszter pénteken a MÁV 68. Vasutasnap tisztavató rendezvényén, Budapesten. Hangsúlyozta, 2010-ben a magyar vasút fejlesztése új lendületet kapott, azóta teljesítménye, létszáma, gazdasági ereje növekszik. Felidézte, hogy a MÁV az idén ünnepli fennállásának 150. évfordulóját, és – mint fogalmazott – Magyarországon kevés olyan cég, intézmény van ma, amelyik elmondhatja…

Read More

2022-ig 4000 milliárd forintot fordít a kormány közúti és vasúti fejlesztésekre

A kormány 2022-ig négyezer milliárd forintot fordít közúti és vasúti fejlesztésekre az ország logisztikai pozíciójának erősítése érdekében. A Magyar Export-Import Bank és Magyar Exporthitel Biztosító (Exim) szervezésében tartott rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. ismertette, hogy a következő években 2500 milliárd forintból fejlesztenek 900 kilométer gyorsforgalmi utat. Az összeg 55 százalékát a magyar költségvetés, 45 százalékát uniós forrás biztosítja. Vasúti fejlesztésekre 1500 milliárd forintot fordítanak, ebből 900 kilométer vasúti pályát korszerűsítenek. Ismertetése szerint a fejlesztésekkel 45 ezer új férőhely-kapacitás jön létre, és új teherszállítási eszközök jelennek meg a magyar vasútvonalakon. Hozzátette,…

Read More

Desiro motorvonatok segítik a HÉV-közlekedést a ráckevei vonalon hétfőtől

Sikeres próbamenet után hétfőtől egy két egységből álló Desiro motorvonat segíti a ráckevei (H6-os) vonal közlekedését. A menetrend nem módosul, a vonatokon a HÉV-menetjegyek és -bérletek ugyanazokkal a feltételekkel érvényesek, mint a HÉV-szerelvényeken – közölte a MÁV-HÉV. Közölték: az indulási időpontok nem változnak a ráckevei HÉV menetrendjében. A jegyek érvényesítésére az ideiglenesen felszerelt, a HÉV-eken alkalmazott jegyérvényesítő készülékek használhatók. A piros színű vonatokon az ajtó nyitása az ajtónyitó gomb megnyomásával lehetséges. Emlékeztettek arra, hogy pénteken sikeres volt a MÁV-HÉV és a MÁV-Start által kidolgozott és hatóságilag engedélyezett próbamenet. A MÁV-Start…

Read More

Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése

A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…

Read More

Dávid: a vasútnak versenyképes alternatívát kell nyújtania

A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására – mondta Dávid Ilona, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a HUNGRAIL Vasútakadémia tavaszi konferenciájának megnyitóján. Hozzátette: a célok elérése érdekében növelni kell a vasúti forgalom részarányát, valamint a jelenleg 3500 kilométeres villamosított szakasz hosszát. Dávid közölte, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesületben tömörített vasúti szektorban érdekelt vállalatok több pontban foglalták össze a fejlesztendő területeket. Az egyesület…

Read More

Évente több ezer életet menthet a kamionok holtterének ismerete

Évente több ezer közúti baleset lenne megelőzhető, ha az autósok, motorosok, kerékpárosok és a gyalogosok is tisztában lennének a tehergépjárművek holtterének méreteivel – többek között erre is felhívták a figyelmet május 11-én, a Közlekedéstudományi Egyesület által elindított Közlekedési Kultúra Napjának budapesti rendezvényén. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett eseményen a biztonságtudatos közlekedés fontossága mellett, az intermodális fuvarozás közlekedési kultúrára kifejtett hatásait, előnyeit is ismertették. A résztvevők többek közt kipróbálhatták, mit lát egy sofőr a kamion vezetőfülkéjéből, és azt is, hogyan daruzzák át a kamionok több tonnás pótkocsiját…

Read More

A Siemens építheti a a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasút közlekedéssegítő rendszerét

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Siemenst bízta meg a vasúti közlekedést elősegítő berendezések kiépítésével a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalon. A Siemens szerdai közleménye szerint az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS) 2020 decemberében helyezik üzembe. A vállalat két elektronikus biztosítóberendezést és hat vasúti sorompó-berendezést is telepít, továbbá biztosítja a teljes villamosenergia-ellátást, a szerelési munkákat és a távközlési eszközöket is. A Siemens AG Mobility divíziójának igazgatója hangsúlyozta, hogy az ETCS a határok átjárhatóságát segíti elő. Michael Peter hozzátette, hogy a projektnek köszönhetően bővül a magyarországi vasúti rendszer kapacitása, javul a szolgáltatás minősége és…

Read More

Válaszút előtt a romániai vasút

Válaszút előtt áll a román állami vasúttársaság (CFR) – jelentette ki Szentes József, a társaság vezérigazgatója. “Idén lesz húsz éve, hogy megtörtént az első vasúti reform – nem tudom, hogy a reform szót tegyem-e idézőjelbe vagy ne. Húsz éve léteznek a nagy romániai vasúttársaságok. És íme, megalakulása után húsz évvel, a megvalósításokkal és hiányosságokkal együtt, a CFR utasszállító részlege válaszút előtt áll, akárcsak a teljes romániai vasútrendszer. Olyan döntéseket kell meghoznunk, amelyek nem tűrnek több halasztást. Szükséges, sőt, kötelező egy radikális paradigmaváltás a vasúti rendszer működtetésében, enélkül Románia nem lesz…

Read More

Dávid: a térség érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése

A térség stratégiai érdeke a vasúti infrastruktúra fejlesztése, a vasút versenyképességének fokozása, az észak-déli kapcsolat erősítése – mondta Dávid Ilona (képünkön), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A térség 15 országából érkezett vállalatvezetők a szerdán kezdődött kétnapos budapesti tanácskozáson a vasúti áruszállítás helyzetét, a versenyképesség növelésének lehetőségeit, a vasúti munkaerőpiacot, a digitalizációs megoldásokat tekintik át szekció üléseken. Dávid a megnyitón jelezte, hogy a visegrádi együttműködés (V4 – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) keretén belül dolgoznak a négy ország meghatározó vasútvállalatainak konzultációs lehetőséget adó vasúti kerekasztal létrehozásán.…

Read More

Koper-Divaca vasútvonal bővítése: a szlovén parlamentben Magyarország bevonásáról vitáznak

Vita alakult ki a szlovén parlamentben kedden Magyarország bevonásáról a Koper-Divaca vasútvonal bővítésébe – közölte a szlovén közszolgálati televízió. Az ellenzéki Bal párt azt kifogásolta, hogy a szlovén kormány véglegesítette a szerződést Magyarországgal, amely szerint Budapest kész 200 millió euróval támogatni a Koper-Divaca vasútvonal 28 kilométer hosszú szakaszán a második sínpár építését, cserébe pedig földterületeket lízingelhet a koperi kikötő közelében. Az ellenzéki párt nehezményezte, hogy a kormány titokban tárgyalt a magyar kormánnyal, a parlament felhatalmazása nélkül. Hozzátették: ők támogatják a második vágány megépítését, de külföldi országok bevonása nélkül. Úgy vélték:…

Read More