Logisztika Napja 2019: a kínzó munkaerőhiány árnyékában

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) ismét megrendezte Logisztika Napja programsorozatot. A rendezvények elsődleges célja, hogy a résztvevők megismerjék a szakma kulisszatitkait és bepillantást nyerhessenek a logisztika világába.

Idén április 11-én került megrendezésre a programsorozat. A magyarországi események kezdeményezője és összefogója most is az MLBKT volt.

Ebben az évben 29 intézmény és vállalat csatlakozott a kezdeményezéshez és közel ezer látogató jelent meg országszerte a helyszíneken. Idén volt a legmagasabb a csatlakozó települések száma: Budapest mellett 14 helység látta vendégül az érdeklődőket (Debrecen, Győr, Hévíz, Kecskemét, Kiskunfélegyháza, Maglód, Miskolc, Pécs, Szarvas, Székesfehérvár, Szigetszentmiklós, Tata, Tatabánya, Zalaegerszeg).

A programpaletta idén is lefedte az ellátási lánc teljes területét, így ki-ki megtalálhatta az érdeklődésének megfelelő szórakoztató ismeretszerzést, legyen szó raktározásról, szállítmányozásról, csomagolásról vagy anyagmozgatásról. A programok színességét tovább növelte a különböző iparágak jelenléte.

A délelőtt folyamán a résztvevők megismerhették az okos AGV megoldásokat, a hulladékkezelésben rejlő lehetőségeket, látogatást tehettek egy smart factoryba, ahol testközelből tekinthették meg a valódi Ipar 4.0 fejlesztéseket. A szoftveres megoldások iránt érdeklődők megtapasztalhatták egy sofőrazonosító-és minősítő rendszer gyakorlati alkalmazását, képet kaphattak a valós idejű kommunikáció megvalósulásáról. A későbben érkezők megtekinthették a kombináltfuvarozási folyamatok trimodális elosztó központjaként működő szolgáltató főhadiszállását, bepillantást nyerhettek a termékazonosítás- és jelölés rejtelmeibe és zárásként megszemlélhették a Cargo City fejlesztéseit. Vidéki oktatási intézmények környékbeli cégekkel is együttműködve, gépbemutatókkal, a jövő logisztikai megoldásaival és interaktív programok széles kínálatával várták az érdeklődőket.

Az idei Logisztika Napján – vélhetően a kínzó munkaerőhiány és az oktatásban háttérbe szorult gyakorlati tudás átadása okán – kiemelt szerep jutott a középiskolai diákoknak és a felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak. A rendezők közel fele csak e célközönség számára nyitotta meg kapuit nem titkoltan azzal a céllal, hogy felkeltsék az érdeklődést a logisztikai szakma iránt, bemutatva annak összetettségét, szépségeit, kihívásait és a benne rejlő izgalmakat, valamint vonzó munkáltató képében mutatkozzanak be a közönség előtt.

Zárójelben
Nehéz elmenni -és kivételesen nem is megyünk el- szó nélkül amellett, hogy bár a társaság a pénteki közleménye arra kér, hogy “Ha további információra, képekre lenne szüksége, kérjük jelezze”, ám a jelzésre “out of office” a válasz. Értjük, hogy a hétközi munkában megfáradt pr-os, marketinges kollégának is jár a pihenés, ám ez így nem csak a semmibe vételünk, hanem súlyos amatőrség. Az meg csak megerősíti ezt a minősítést, hogy egy olyan munkatárs nevében küldik ki április 11-én a közleményt, aki már elseje óta nem dolgozik a társaságnál. A -szerk- megj.

Related posts

Leave a Comment